Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimageimage
tytuł projektu

Informatyzacja Urzędów Gmin Lubomierz, Mirsk, Piechowice, Wleń w celu wdrożenia e-usług publicznych - etap II

nazwa beneficjenta
GMINA LUBOMIERZ
wartość projektu
3 286 175,70 zł
dofinansowanie z UE
2 789 524,67 zł
Województwo
dolnośląskie
Powiat
karkonoski
lwówecki
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020
działanie
2.1. E-usługi publiczne
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Mieszkańcy czterech sąsiadujących ze sobą dolnośląskich gmin: Lubomierz, Mirsk, Piechowice oraz Wleń, szybciej i łatwiej niż do tej pory załatwiają sprawy urzędowe. Na dodatek nie wymaga to wizyty w siedzibie urzędów, wystarczy dostęp do internetu i wolna chwila w ciągu doby. Takie rozwiązanie to efekt wdrożenia e-usług publicznych, na które gminy dostały dotację unijną.

Dzięki kupionemu oprogramowaniu i sprzętowi komputerowemu oraz modernizacji infrastruktury informatycznej mieszkańcy mogą za pomocą komputera albo  smartfona załatwić większość spraw obywatelskich lub związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Należą do nich np. złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, złożenie deklaracji na podatki lokalne  (np. rolny, leśny, od nieruchomości), prośba o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu lub zajęcie pasa drogowego, a także skorzystanie z bazy GIS (System Informacji Przestrzennej), by otrzymać wypis lub wyrys. Każdy obywatel ma też cykliczne opłaty – jeśli nalicza je urząd gminy informatyzacja sprawiła, że elektronicznie można uzyskać informacje o wysokości i terminie płatności,  a także zawnioskować o ich odroczenie lub rozłożenie na raty. System pozwala też w razie potrzeby przeprowadzić konsultacje społeczne oraz zgłosić usterki w miejscach publicznych.  Natomiast zainteresowani życiem gminy i stanowionym lokalnie prawem mogą na bieżąco, on-line,  śledzić posiedzenia rady gminy.  Wszystkie e-usługi są bezpłatne.

Ułatwienia te szczególnie docenią osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy oraz ci, dla których dotarcie do biura obsługi w standardowych godzinach pracy urzędów jest trudniejsze, chociażby ze względu na pracę zawodową.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.