Przebudowa dworców kolejowych Święta Katarzyna, Siechnice oraz Żerniki Wrocławskie – Smardzów w szczególności na potrzeby kolei aglomeracyjnej w ramach ZIT WrOF
29 listopada 2017 roku pomiędzy PKP S.A. a Województwem Dolnośląskim pełniącym rolę Instytucji Zarządzającej RPO WD została podpisana umowa o dofinansowaniu projektu „Przebudowa dworców kolejowych Święta Katarzyna, Siechnice oraz Żerniki Wrocławskie – Smardzów w szczególności na potrzeby kolei aglomeracyjnej w ramach ZIT WrOF”.
Projekt realizowany był w woj. dolnośląskim w obszarze Aglomeracji Wrocławskiej. Przedmiot projektu dotyczy przebudowy 3 budynków dworcowych w gminie Siechnice wraz z zagospodarowaniem terenu i budową niezbędnej infrastruktury technicznej. Do przebudowy przeznaczono budynek dworca w Siechnicach przy ul. Kolejowej 4 , w Świętej Katarzynie przy ul. Stacyjnej 3 oraz w Żernikach Wrocławskich-Smardzów przy ul. Kolejowej 1.
Partnerem projektu była gmina Siechnice. W ramach podpisanego porozumienia gmina użytkować będzie pozostałą powierzchnię budynków, nie związaną z funkcją obsługi podróżnych. W Siechnicach znajdzie się: Poradnia Pedagogiczna, Wydział Finansowo-Księgowy i Wydział Edukacji a w Św. Katarzynie: Straż Miejska, Gminne Centrum Monitoringu i publiczne archiwum Związku Międzygminnego Ślęza Oława. W Żernikach Wrocławskich przewidziano wyłącznie funkcję obsługi podróżnych i ruchu kolejowego.
W październiku 2018r. PKP S.A. zakończyła przebudowę trzech dworców w Gminie Siechnice. Obiekty na stacjach Siechnice, Święta Katarzyna i Żerniki Wrocławskie – Smardzów Wrocławski zostały udostępnione podróżnym.
Każdy z aglomeracyjnych dworców został poddany gruntownej przebudowie i dostosowany do współczesnych potrzeb podróżnych, w tym osób z niepełnosprawnościami. Pojawiły się ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, a także tablice multisensoryczne. Zakres prac objął m.in. wykonanie izolacji i instalacji; wymianę okien, drzwi i pokrycia dachowego; renowację elewacji oraz zagospodarowanie terenu przyległego do budynków.
Siechnice
W ramach inwestycji zmieniony został układ funkcjonalny budynku. W obiekcie znalazła się m.in. poczekalnia, kasa biletowa, toalety, punkt obsługi klienta oraz pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem. Koszt inwestycji wyniósł 3,5 mln zł netto.
Święta Katarzyna
Na dworcu zmieniony został układ funkcjonalny pomieszczeń. Podobnie jak na dworcu w Siechnicach, tutaj również znalazła się poczekalnia, toalety, punkt obsługi klienta oraz pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem. W ramach dostosowania obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnością, w budynku zainstalowana została winda. Koszt inwestycji wyniósł 3,9 mln zł netto.
Żerniki Wrocławskie – Smardzów Wrocławski
Kompleksowa modernizacja nieczynnego wcześniej dworca objęła częściową zmianę układu funkcjonalnego wewnątrz budynku. Dworzec został w pełni dostosowany do potrzeb obsługi podróżnych i ruchu kolejowego. W ramach inwestycji rozebrano parterową przybudówkę dworca. Powiększono też powierzchnię przeznaczoną do obsługi podróżnych. Wewnątrz urządzono poczekalnię, toalety, pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem oraz biuro obsługi klienta. Koszt inwestycji wyniósł 3,1 mln zł.
Na wszystkich dworcach zainstalowany został monitoring, który wpłynie na poprawę bezpieczeństwa. Pojawił się również system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Za realizację inwestycji odpowiadała Firma Budowlana DOTA Sp. z o.o. sp.k. z Poznania. Nakłady poniesione w całości na trzy dworce wyniosły 10,5 mln zł netto. Inwestycja została sfinansowana ze środków unijnych oraz środków własnych PKP S.A.
Zadanie „Przebudowa dworców kolejowych Święta Katarzyna, Siechnice oraz Żerniki Wrocławskie – Smardzów Wrocławski w szczególności na potrzeby kolei aglomeracyjnej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego ZIT WrOF” zostało zrealizowane z dofinansowaniem uzyskiwanym ze środków Unii Europejskiej z programu RPO WD 2014-2020 w ramach działania PI 5.2.RPO WD 2014-2020.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.