Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

NISKOEMISYJNY TRANSPORT W ŁODZI – ZAKUP 12 NISKOPODŁOGOWYCH TRAMWAJÓW WRAZ Z PAKIETEM EKSPLOATACYJNO-NAPRAWCZYM, SPECJALISTYCZNYM WYPOSAŻENIEM OBSŁUGOWYM I WYBUDOWANIEM HALI PRZEGLĄDOWO-NAPRAWCZEJ

kategoria
nazwa beneficjenta
MPK ŁÓDŹ SP. Z O.O.
wartość projektu
112 356 487,33 zł
dofinansowanie z UE
67 521 888,81 zł
Województwo
łódzkie
Powiat
m. Łódź
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
działanie
3.1. Niskoemisyjny transport miejski
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Przedmiotem projektu jest zwiększenie wykorzystania przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Łodzi i przyjeżdżających. Zakładanym działaniem jest wymiana najstarszego niezmodernizowanego taboru tramwajowego na nowy. Projekt przewiduje zakup 12 niskopodłogowych tramwajów. Nowy tabor obsługiwał będzie linię nr 14 kursującą w relacji „DĄBROWA – Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Piłsudskiego, Mickiewicza, Włókniarzy, Limanowskiego – DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC”. Trasa linii przebiega w pobliżu trzech punktów przesiadkowych integrujących transport miejski i regionalny (Łódzka Kolej Aglomeracyjna). Łącząc dw. Łódź Żabieniec, dw. Łódź Kaliska oraz przystanek Łódź Dąbrowa linia oferuje przejazd przez centrum miasta trasą W-Z. Grupa docelowa projektu to mieszkańcy miasta Łodzi oraz osoby przyjeżdżające korzystające z publicznego transportu szynowego. Na potrzeby obsługi nowego taboru wybudowana zostanie hala przeglądowo-naprawcza wraz z pakietem eksploatacyjno-naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, zlokalizowana na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Telefonicznej. Polityka transportowa Łodzi zakłada przyznanie w ramach transportu zbiorowego priorytetu dla komunikacji tramwajowej. Jest to zgodne z ogólnie przyjętymi kierunkami rozwoju komunikacji zbiorowej. Realizowana przez MPK strategia odnowy taboru jest spójna z koncepcją Miasta i dąży do podnoszenia jakości świadczonych usług poprzez systematyczne wycofywanie wyeksploatowanego taboru i zastępowanie go zmodernizowanym lub nowo zakupionym. Spośród ponad 290 pociągów tramwajowych jakimi dysponuje Spółka, jedynie 47 stanowią nowoczesne niskopodłogowe składy. Średni wiek taboru tramwajowego wynosi blisko 30 lat. Niski komfort podróży oraz awaryjność starych składów przyczyniają się do spadku konkurencyjności transportu publicznego względem transportu indywidualnego. Aby odwrócić tą tendencję konieczne jest podjęcie działań odbudowujących zaufanie pasażerów do transportu zbiorowego.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.