Swift Your Claim - Nowa technologia i podejście do procesu obsługi reklamacji dla kart płatniczych
W początkowym okresie wprowadzania systemów wydawania i akceptacji kart płatniczych do opłacania zakupów konsumenta (użytkownika karty) u detalisty (sklep, zakład usługowy itp.), systemy kart płatniczych (np. Visa, MasterCard), w latach kiedy nie istniały jeszcze technologie internetowe, zaoferowały klientom usługi arbitrażu i pośrednictwa reklamacji. Te usługi były oferowane w przypadkach potrzeby rozstrzygania ewentualnych reklamacji przedstawianych przez posiadacza karty po dokonaniu transakcji. Posiadacz karty nie zwracał się do detalisty, ale bezpośrednio do wydawcy jego karty (z ang. Issuer). Wydawca karty kontaktował się z detalistą poprzez sieć systemu płatniczego oraz poprzez agenta rozliczeniowego detalisty (z ang. acquirer). Był to system bardzo wydajny, szczególnie dla transakcji pozakrajowych z naciskiem na podróżujących konsumentów. Obecnie, ponad 30 lat później, w epoce rozpowszechnionych terminali POS / ATM oraz usług e-commerce, ilość reklamacji stanowi średnio ok 0.05% wszystkich transakcji i ten procent reprezentuje bardzo wysokie absolutne liczby problemów, których rozwiązywanie jest coraz trudniejsze i bardziej kosztowne. Celem platformy SYC jest wdrożenie systemu, który umożliwia bezpośredni kontakt pomiędzy konsumentem oraz detalistą podczas pierwszych kroków przedstawiania reklamacji. Spodziewanym efektem będzie zmniejszenie ilości formalnych reklamacji i obniżenie kosztów ich rozstrzygania, dla wszystkich stron tego procesu. Obecnie koszt zarządzania reklamacjami przekracza 20% ogólnego kosztu procesu wydawania i akceptacji kart płatniczych. Proponowany system nie ograniczy się tylko do płatności kartowych. Wszystkie inne formy płatności elektronicznych pomiędzy konsumentem a detalistą (np. via smartphone) będą mogły używać tego samego systemu. Jednocześnie system SYC przyczyni się do zwiększonej ochrony zarówno konsumenta jak i detalisty, a także da okazję detaliście na utrzymanie dobrej relacji z klientem, nawet w przypadkach problemów.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.