"Ogród dobrych serc Przedszkole Promyk szansą na doświadczanie świata"
Przedszkole Specjalne „Ogród Dobrych Serc” jest placówką publiczną obejmującą pomocą dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
Realizacja projektu obejmowała:
- przebudowę/adaptację budynku dydaktycznego przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym pod potrzeby przedszkola specjalnego,
- wyposażenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego w pomoce dydaktyczne jak również niezbędny sprzęt,
- zapewnienie nowych miejsc wychowania przedszkolnego,
- wydłużenie godzin pracy przedszkola,
- wyżywienia dzieci podczas przebywania w przedszkolu poprzez dostosowanie wyżywienia do potrzeb tych dzieci
- zajęcia specjalistyczne: w tym hipoterapia, dogoterapia, trening umiejętności społecznych, terapia ręki, zajęcia rozwijające umiejętności komunikacyjne, stymulacja polisensoryczna, logorytmika, arteterapia, muzykoterapia,zajęcia na basenie,
- dowóz dzieci do przedszkola i na zajęcia specjalistyczne jak również odwiezienie dzieci po zajęciach
W placówce zorganizowano miejsce dla 35 dzieci. Rekrutacja odbywa się przez cały rok w miarę wolnych miejsc, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Do przedszkola przyjmowane są dzieci w wieku już 3 lat (za zgodą Dyrektora od 2,5 r.ż.). Wczesne objęcie dziecka wielospecjalistyczną pomocą zwiększa jego szanse na optymalny rozwój. Edukacja w przedszkolu może trwać do 7 roku życia, lub po odroczeniu obowiązku szkolnego, do 9 roku życia. Zajęcia odbywają się w małych grupach co pozwala na zindywidualizowane podejście do dziecka. Zwiększa to szanse na usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu i wyrównywanie szans edukacyjnych. Dzieci biorą udział między innymi w takich rodzajach terapii jak: integracja sensoryczna, komunikacja alternatywna PECS, neurologopedia i logopedia, dogoterapia, hipoterapia, zajęcia z psychologiem. Nauczyciele dbają o rozwój umiejętności samoobsługowych i społecznych dzieci. Odkrywanie otaczającego świata oraz uczestnictwo w życiu społecznym, wspólne zabawy, udział w wycieczkach i różnorodnych inicjatywach i uroczystościach to przedszkolna codzienność, która sprzyja budowaniu relacji rówieśniczych oraz rozwojowi umiejętności. Dobór zajęć, metod i form pracy oraz sposobów pomocy dziecku wynika z zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego i wniosków z przeprowadzonej diagnozy funkcjonalnej dziecka.
Przedszkole spełnia wszystkie specjalne wymogi obowiązujące dla tego rodzaju placówek a także dysponuje mikrobusem
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.