Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy „Guzianka II” i remontem śluzy „Guzianka I” / Etap I – budowa śluzy „Guzianka II” (...)
Przedsięwzięcie zostało podzielone na 3 zadania: 1) Udrożnienie szlaku wodnego na przesmyku jezior: Mikołajskie-Tałty poprzez przebudowę kładki dla pieszych nad Jeziorem Mikołajskim. 2) Przebudowa nabrzeża Jeziora Ryńskiego w Rynie. 3) Budowa śluzy „Guzianka II”, w Rucianem-Nidzie, łączącej jeziora Bełdany i Guzianka z J. Nidzkim. Zadanie 1 polegało na udrożnieniu najwęższej części szlaku poprzez przebudowę kładki dla pieszych oraz usunięcie elementów dawnego mostu ograniczających tor wodny. Przebudowa objęła rozebranie istniejącej konstrukcji nośnej kładki i budowę nowej, przebudowie istniejących podpór w celu ich wykorzystania do nowej konstrukcji, oświetlenie oraz oznakowanie nawigacyjne kładki. Podwyższenie filaru i pylonu pozwali przemieszczać się swobodnie wyższym jednostkom pływającym. Zadanie 2 polega na zagospodarowaniu linii brzegowej jeziora Ryńskiego poprzez: -wykonanie umocnień brzegowych, które zapobiegną erozji brzegu, zapewnią dostęp do cumowania dla żeglarzy i do towarzyszącej infrastruktury, budowę ciągów pieszych dla obsługi jednostek pływających z miejscami do odpoczynku i infr. towarzyszącą, które zapewnią komunikację do wybudowanej ekologicznej mini przystani żeglarskiej, budowę schodów terenowych oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych, budowę infrastruktury technicznej (oświetlenie terenu, kanalizacja deszczowa) obsługującej nabrzeże. Zadanie 3 obejmuje budowę śluzy komunikującej Jezioro Bełdany ze szlakiem żeglownym J. Nidzkiego wraz z awanportami, budynkiem sterowni, zapleczem śluzy, węgornią i przepławką. Realizacja śluzy Guzianka II wiąże się także z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu na drodze Ruciane-Wejsuny. Projekt wykazuje spójność z celami osi prior. 6-kultura i dziedzictwo RPO WiM wskazanymi w SZOOP, ponieważ jego efektem będzie zmodernizowany szlak wodny, umożliwiający usprawnienie ruchu wodnego i żeglowności, przez co zwiększona zostanie atrakcyjność turystyczna zasobów dziedzictwa naturalnego regionu.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.