Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

BalticMuseums: Love IT! - BalticMuseums: Love IT! - New brand of gamified tourist products for sustainable development of natural and cultural heritage tourist destinations

nazwa beneficjenta
UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI
wartość projektu
6 613 840,95 zł
dofinansowanie z UE
5 512 103,81 zł
Województwo
pomorskie
zachodniopomorskie
Powiat
m. Gdańsk
m. Gdynia
m. Szczecin
program
South Baltic Cross-border Co-operation Programme 2014-2020
działanie
2.1. Increased development of the South Baltic area’s natural and cultural heritage assets into sustainable tourist destinations
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

The main objective of the project is to develop new IT-enabled tourism products for natural and cultural heritage tourist destinations in the SBR in form of multilingual BYOD-guided tours providing an enhanced visitor experience during and after the visit thanks to gamification, multimedia content, and augmented reality techniques. The guides will provide informational and educational content to visitor’s lacking access to other types of guides due to high-season crowd or insufficient language skills, they are especially suitable for lone and cross-border travelers. The common gamification service will make the visitors’ experience more involving, and will extend it out of a single visit fostering long-term relationship. A new region-wide brand (working name: South Baltic Spotter) will be introduced to make the new gamified products better recognizable and marketable, not only making the tourist offer of the SBR more visible and coherent to visitors but also forming a sustainable cross-border network of tourist destinations using the brand, open and prepared for new members joining. The user-centric design process of the new products will involve organisation of special events during the off-season that will additionally serve promotional purposes and should bring in a new kind of visitors (IT fans) to the destinations. Both the gamified tourism products offered under a region-wide brand and the way the end-users are involved in design of tourism products are novelty in the SBR. The project outputs will directly benefit visitors to natural and cultural heritage sites in the SBR (by enhancing the tourism supply), managers of natural and cultural heritage sites (by providing solutions ready to implement and knowledge on how to do it), and indirectly managers of tourist agencies (with a new brand fostering the interest of tourists). The project will vastly contribute to increasing popularity of natural and cultural heritage sites of the SBR as tourism destinations.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.