Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Connect2SmallPorts - South Baltic Small Ports as Gateways towards Integrated Sustainable European Transport System and Blue Growth by Smart Connectivity Solutions

nazwa beneficjenta
HOCHSCHULE WISMAR, UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES: TECHNOLOGY, BUSINESS AND DESIGN / HSW
wartość projektu
171 463,60 zł
dofinansowanie z UE
142 403,86 zł
Województwo
pomorskie
Powiat
m. Gdańsk
program
South Baltic Cross-border Co-operation Programme 2014-2020
działanie
3.1. Improve the quality and environmental sustainability of transport services in the South Baltic area
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

„According to the International Transport Forum Forecast (2015), waterborne transport will grow with 327% by 2050, thus producing 238% more CO2 emissions. In Europe, freight volumes will increase by 2050 by 216% with 174% CO2 emissions. There will be enormous shift in commodity transportation. This will extremely affect maritime and inland ports. Harsh environmental, competitive and operational pressures are expected in small and medium-sized ports that build up the so-called comprehensive TEN-T Network. 66 % of all BSR ports are small and medium sized ports. Total cargo turnover amounts to less than 2 M tonnes / year. Small ports, especially in SBSR, suffer from less freight volumes, missing smart specialisation, out-dated infrastructure, investments and new business models contributing to blue and green growth. They are not able to secure financing. This bears a paradox. As theoretical and empirical studies in U.S. and Europe underline (Rodrigue and Schulman, 2013, Rozmarynowska and Oldakowski, 2013), port infrastructure investments projects do foster economic development. But so far, this has been only case of large ports. Indeed, these are so-called Core TEN-T Network ports, e.g. Rostock, Szczecin, Gdynia, Klaipeda, Malmö, Trelleborg (SBSR-scaled). In contrast, small sports, Wismar, Sassnitz (DE); Fredericia, Ronne, Rodby (DK); Ystad, Karlskrona, Karlshamn (SE) and Police (PL) are also located in SBSR. They belong to TEN-T comprehensive network and shall have financial and business support. Yet, they are exposed to harsh survival conditions. Even more competition face small SBSR ports that do not belong to the entire TET-T network (e.g. Stralsund, Kolobrzeg, Elblag, Łeba, (PL), Kalmar (SE). Paradoxically, they constitute hubs of regional economy and are important gateways for regional development. In PL, there are around 38 such small ports. We are in line with EU White and Green Papers, CET Facility, Council Regulations and recommendations of ESPO, BPO. „

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.