Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Gdańskiej
Projekt przewidywał interwencję w obszarze studiów magisterskich, doktoranckich oraz zarządzania Politechniką Gdańską (PG).
W odniesieniu do studiów projekt umożliwił szeroko zakrojoną modyfikację programów kształcenia na 20 kierunkach akademickich oraz przygotowanie jednego kierunku praktycznego. Rozszerzono udział pracodawców w prowadzeniu zajęć oraz zakupiono licencje oprogramowania oraz materiały zużywalne dla potrzeb prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jednocześnie zwiększono udział profesorów wizytujących w prowadzeniu zajęć ze studentami. Dzięki realizacji projektu wsparto wyposażenie oraz rozwój Centrum Nowoczesnej Edukacji, dzięki czemu część treści dydaktycznych zostało poddanych procesowi cyfryzacji. Realizacja Projektu w obszarze studiów magisterskich pozwoliła więc na poprawę jakości kształcenia poprzez zbliżenie programów kształcenia do potrzeb pracodawców, unowocześnienie form kształcenia oraz zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia studiów.
W obszarze studiów doktoranckich kluczowym zadaniem było zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia uczelni. Cel ten zrealizowano dwutorowo. Z jednej strony – poprzez umożliwienie nauki języka angielskiego, indywidualne konsultacje językowe oraz zajęcia soft-skills poświęcone m.in. pisaniu publikacji, przeszukiwaniu baz danych oraz informacji patentowych. Z drugiej strony – poprzez wsparcie udziału w konferencjach, zagraniczne staże wyjazdowe, międzynarodowe szkoły letnie, zagraniczne recenzje prac doktorskich – PG umożliwiła włączenie doktorantów w międzynarodowy obieg nauki. Umiędzynarodowieniu służyły także interdyscyplinarne wykłady profesorów wizytujących na studiach doktoranckich.
W obszarze zarządzania Projekt umożliwił nabycie kompetencji dydaktycznych i zarządczych przez pracowników Uczelni poprzez system szkoleniowy. Zrealizowano także działania pozwalające na dalszą cyfryzację PG poprzez zakup infrastruktury IT, rozwój i wdrożenie systemów informatycznych oraz digitalizację zasobów archiwalnych. Jednocześnie dokonano optymalizacji części procesów zarządczych. To wszystko pozwoliło na wdrożenie nowej kultury organizacyjnej Uczelni.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.