AKADEMIA 360 - ZINTEGROWANY SYSTEM PODNOSZENIA JAKOŚCI w ALK
Ideą, która przyświecała powstaniu projektu, była chęć doskonalenia jakości kształcenia i zarządzania ALK. Była to zarówno odpowiedź na potrzeby otoczenia społeczno-gospodarczego, jak i wdrożenia zmian w kilku obszarach funkcjonowania: dydaktycznym, rozwoju kadry akademickiej i administracyjnej, rozwoju karier studentów oraz infrastruktury IT. Tak kompleksowy i długotrwały projekt, choć związany z licznymi wyzwaniami i ryzykami (w tym COVID19), niewątpliwie stanowi wartość, która po ponad czterech latach realizacji widoczna jest w następujących obszarach:
1. Opracowaliśmy i uruchomiliśmy trzy innowacyjne zakresy studiów:
- BIG DATA ANALYSIS
- MANAGEMENT & ARTIFICIAL INTELLIGENCE in DIGITAL SOCIETY
- ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRZEDSIĘBIORSTWA,
Studia ukończyło w sumie 137 osób – obecnie absolwentów Akademii. Wszystkie programy były realizowane przy współudziale partnerów instytucjonalnych – wiodących firm z branży IT czy finansów.
2. Zrealizowaliśmy kompleksowy program rozwoju kadry dydaktycznej (154 osoby) oraz administracyjnej (190 osób)
Program, poprzedzony badaniem potrzeb i zaplanowaniem działań rozwojowych w perspektywie kilku lat, objął m.in. szkolenia on-line – krajowe i zagraniczne, wizyty w wiodących ośrodkach naukowo-dydaktycznych, szkolenia specjalistyczne. Uzupełnieniem było przygotowanie łącznie 80 godzin kursów e-learningowych dla kadry. Ponadto zainicjowaliśmy coroczne konkursy na mikroinnowacje dydaktyczne i administracyjne, których celem było wyłonienie najlepszych pomysłów na usprawnienie organizacji i pracy oraz zmiany dydaktyczne w Uczelni, a podstawowym kryterium oceny składanych posterów była innowacyjność.
3. Wdrożyliśmy nowy model doradztwa zawodowego (indywidualnego i grupowego)
Model doradztwa zawodowego KARIERA+ został zbudowany na metodycznym, kompleksowym podejściu do procesu wspierania studenta w wyborze ścieżki kariery. W trakcie projektu skorzystało z niego 811 studentów i studentek. Zatrudniliśmy dwóch doradców zawodowych, dzięki którym zrealizowaliśmy dodatkowo webinaria oraz spotkania z ekspertami na zdecydowanie większą skalę niż dotychczas. Przygotowaliśmy m.in. serię warsztatów integracyjnych dla studentów pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku management. Rozbudowaliśmy portfolio narzędzi diagnostycznych wspierających rozwój kariery – do narzędzi FRIS i MPA dołączyliśmy także Gallupa oraz testy werbalne i analityczne SHL.
4. Umożliwiliśmy 290 osobom ukończenie płatnych staży
Staże realizowali studenci i studentki zarządzania, finansów, rachunkowości oraz prawa. Około 30% z nich otrzymało propozycję związania się z firmą i pracy w miejscu realizacji stażu. Efektem staży było także zbudowanie albo rozszerzenie współpracy pomiędzy ALK a biznesem – np. partnerstwa w ramach praktyk obowiązkowych lub angażowanie pracodawców w proces dydaktyczny.
5. Wdrożyliśmy system CRM zbudowany na platformie Salesforce, będący centralnym punktem obsługi studentów i studentem ALK
Rozwiązanie pozwoliło nam zwiększyć skuteczność komunikacji ze społecznością studencką oraz zautomatyzować procesy, przyczyniając się do podniesienia jakości kształcenia. W oparciu o LinkedIN zbudowaliśmy też Platformę Absolwencką, która skupia obecnie około 3 tysięcy osób.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.