Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Wdrożenie wyników prac B+R celem wprowadzenia na rynek typoszeregu urządzeń wyparnych i aparatów próżniowych dla branży spożywczej.

nazwa beneficjenta
FABRYKA MASZYN SPOŻYWCZYCH "SPOMASZ„ PLESZEW S.A.
wartość projektu
6 340 650,00 zł
dofinansowanie z UE
1 804 250,00 zł
Województwo
wielkopolskie
Powiat
pleszewski
program
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
działanie
3.2. Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Cel projektu-wdrożenie wyników prac B+R uzyskanych w wyniku zakończenia projektu PBS3/B6/32/2015, zrealizowanego w ramach Programu Badań Stosowanych (NCBiR). Przeprowadzenie szeregu zadań badawczych przez SPOMASZ PLESZEW S.A. pozwoliło na opracowanie aparatu próżniowego cechującego się funkcjonalnościami, które nie występują w ofertach konkurentów. Finalnie, umożliwi to rozpoczęcie produkcji typoszeregu nowych urządzeń wyparnych i aparatów próżniowych. Typoszereg stanowiły będą urządzenia o pojemności roboczej wynoszącej: 200, 300, 850 oraz 2500 l. Wielkości te zostały dobrane na podstawie zidentyfikowanych potrzeb odbiorców. Na specjalne życzenie klienta możliwe będzie wykonanie urządzenia o innej pojemności posiadające jednak przynajmniej jedną innowacyjną cechę urządzeń z typoszeregu. Rezultaty prac B+R mają cechy innowacji przełomowej – wdrożenie typoszeregu nowych urządzeń wyparnych i aparatów próżniowych przyczyni się do przyspieszonego starzenia się produktów konkurencyjnych, ze względu na udostępnienie nieoferowanych dotychczas cech i funkcjonalności. Wdrożenie przedmiotowej innowacji może skutkować ustanowieniem nowych standardów wśród producentów maszyn, a także nowych norm jakościowych w branży spożywczej. Do głównych cech świadczących o nowości i niepowtarzalności urządzenia SPOMASZ PLESZEW S.A. zaliczyć należy: – zastosowanie układu automatycznej regulacji punktu wrzenia wsadu, – zastosowanie układu wykrywania piany, – zastosowanie systemu stałego pomiaru stopnia zagęszczenia produktu oraz automatycznego zakończenia procesu. Wnioskowany projekt inwestycyjny realizowany będzie w okresie od 01.11.2018 do 31.05.2021r. Realizacja inwestycji obejmować będzie 2 zadania: 1. Nabycie środków trwałych niezbędnych do realizacji projektu. 2. Nabycie wartości niematerialnej i prawnej. Przedmiotowy projekt realizowany będzie w zakładzie wnioskodawcy przy udziale doświadczonej kadry pracowników. SA 42799(2015/X), art. 13 rozp.651/2014

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.