Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Przepis na Menedżera i zadania anty-covidowe dla sektorów: chemicznego, usług rozwojowych i motoryzacyjnego

kategoria
nazwa beneficjenta
HRP GROUP SP. Z O.O.
wartość projektu
33 291 978,36 zł
dofinansowanie z UE
27 560 450,32 zł
Województwo
lubelskie
mazowieckie
Powiat
program
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
działanie
2.21. Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych przedsiębiorstw
fundusz
Europejski Fundusz Społeczny
perspektywa
2014 - 2020

Celem projektu było rozwinięcie potencjału kadr kierowniczych mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa mazowieckiego oraz lubelskiego w zakresie kompetencji związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Projekt skierowany został do kadry menadżerskiej, w tym właścicieli MŚP, pracowników MŚP zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych lub pracowników MŚP, wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze. Wsparcie obejmowało refundację do 80% kosztów poniesionych na realizację usług rozwojowych w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, w tym zarządzania zasobami ludzkimi udzielanych w ramach pomocy de minimis. Dofinansowaniem mogły zostać objęte usługi szkoleniowe, doradcze a także studia podyplomowe dostępne w Bazie Usług rozwojowych. Wsparcie udzielane było przedsiębiorcom według dwóch ścieżek:

  • Wsparcie na opracowanie Diagnozy Potrzeb Rozwojowych Przedsiębiorstwa pod kątem strategii rozwoju organizacji i deficytów kompetencyjnych kadry menedżerskiej oraz realizację usług rozwojowych dla kadry menedżerskiej zgodnie diagnozą (opracowaną w ramach projektu).
  • Wparcie na realizację usług rozwojowych zgodnych z Diagnozą Potrzeb Rozwojowych przygotowaną przed Przedsiębiorcę we własnym zakresie oraz dostarczoną do Operatora na etapie składania wniosku o dofinansowanie.

W ramach projektu uczestnicy mogli korzystać ze wsparcia nie przekraczającego kwoty 10 000 zł na osobę. Natomiast maksymalna kwota wsparcia przypadająca na Przedsiębiorcę, była uzależniona od wielkości firmy i wynosi odpowiednio:

    • mikroprzedsiębiorstwo – 12 500 zł (w tym 2 500 zł na przygotowanie diagnozy),
    • małe przedsiębiorstwo – 25 000 zł (w tym 5 000 zł na przygotowanie diagnozy),
    • średnie przedsiębiorstwo – 88 400 zł (w tym 19 400 zł na przygotowanie diagnozy).

W trakcie trwania projektu wsparcie zostało udzielone ponad 600 firmom, które oddelegowały do uczestnictwa w usługach rozwojowych ponad 1240 uczestników, którzy skorzystali z ponad 1 500 usług.

Projekt został poszerzony o zadania antycovidowe od października 2020 r. jako odpowiedź na zmieniający się w wyniku pandemii Covid-19 rynek i potrzeby poszczególnych branży.

Projekt oferował wsparcie dla firm i ich pracowników polegające na realizacji usług rozwojowych wynikających z Nadzwyczajnych Rekomendacji dla 3 sektorów: Sektora usług rozwojowych, Sektora chemicznego i Sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności.

Firmy z Sektora usług rozwojowych mogły kompleksowo poznać know how działania w trybie zdalnym, w tym projektowania, realizacji i bezpieczeństwa usług zdalnych oraz mogły wypracować całościową koncepcję (strategii transformacji cyfrowej) zmiany. Ze wsparcia skorzystało 1370 uczestników.

Rekomendację dla Sektora chemicznego stanowiło 14 usług zawierających zarówno aspekty pracy zdalnej jak i uniwersalne ponadczasowe tematy, w tym:

  • Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w organizacji pracy zdalnej w sektorze chemicznym,
  • Sporządzanie rekomendacji dla sposobów prowadzenia procesów chemicznych laboratoryjnych i produkcyjnych w sytuacji zagrożenia epidemicznego,
  • Dezynfekowanie powierzchni przemysłowych, instytucjonalnych, użytkowych, indywidualnych.

W usługach uczestniczyło 617 uczestników z firm z sektora.

Z Sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektrommobilności wsparcie otrzymało 177 uczestników wydelegowanych z firm, którzy wzięli udział między innymi w takich usługach jak: Zasady bezpiecznej pracy zdanej, Zarządzanie kryzysowe w obliczu pandemii, czy Praca zdalna – analiza ryzyka i cyberbezpieczeństwo.

Projekt antycovidowy to przede wszystkim wprowadzenie z sukcesem usług rozwojowych w formie zdalnej. Wypracowanie zasad realizacji wyżej wymienionych usług oraz adaptacja pracowników do warunków podnoszenia kwalifikacji w warunkach trudnych. Adaptacja rynku szkoleniowego do zmieniających się błyskawicznie wytycznych związanych z lockdownem. Projekt antycovidowy to pomoc Przedsiębiorstwom poprzez podniesienie kwalifikacji/kompetencji zgodnie z nadzwyczajnymi rekomendacjami Sektorowych Rad ds. Kompetencji mająca na celu zapobieganie negatywnym skutkom pandemii Covid -19. Wszystkie założone wskaźniki zostały osiągnięte.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.