Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Wdrożenie Kompleksowego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – KSZBI dla statystyki publicznej

nazwa beneficjenta
GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
wartość projektu
17 421 250,00 zł
dofinansowanie z UE
14 743 603,87 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
działanie
2.2. Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Projekt Wdrożenie Kompleksowego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – KSZBI dla statystyki publicznej (KSZBI) jest rozszerzeniem funkcjonującego już w Głównym Urzędzie Statystycznym Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI). Projektem zostaną objęte wszystkie jednostki służb statystyki publicznej, tj.: Główny Urząd Statystyczny, szesnaście urzędów statystycznych wraz z oddziałami, jednostki obsługi statystyki publicznej (CBS – Centralna Biblioteka Statystyczna im. Stefana Szulca, CIS – Centrum Informatyki Statystycznej, ZWS – Zakład Wydawnictw Statystycznych), a także instytucja gospodarki budżetowej (CBiES – Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS w Jachrance), rozproszonych w 68 lokalizacjach na terenie całej Polski.W wyniku realizacji projektu KSZBI nastąpi zwiększenie poziomu bezpieczeństwa przesyłania, przetwarzania oraz udostępniania danych w całym resorcie statystyki (GUS i 20 jednostkach podległych i nadzorowanych przez Prezesa GUS), obejmujące różnego rodzaju informacje pozyskiwane od przedsiębiorców, gospodarstw rolnych, gospodarstw domowych i innych badanych podmiotów oraz z zewnętrznych systemów informacyjnych, a także zapewnienie wysokiego bezpieczeństwa prowadzonych rejestrów publicznych TERYT oraz REGON.Podniesienie bezpieczeństwa zostanie osiągnięte poprzez zastosowanie rozwiązań technicznych, uzupełniających stosowane dotąd przez GUS, fizyczne urządzenia i dedykowane oprogramowanie – w szczególności SIEM agregujący dane o zdarzeniach, podatnościach i ryzykach; działania organizacyjne zarządzania bezpieczeństwem – budowa Operacyjnego Centrum Bezpieczeństwa (SOC) – monitorującego bezpieczeństwo infrastruktury teleinformatycznej służb statystyki publicznej; przeglądy i audyt bezpieczeństwa, opracowanie, weryfikację oraz aktualizację dokumentów Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI).

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.