Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S. A. dzięki inwestycji w nowoczesną infrastrukturę umożliwiającą tworzenie innowacyjnych gier powstałych w wyniku zrealizowanych prac badawczych.
Krakowskie studio produkujące popularne na całym świecie gry wideo regularnie korzysta ze wsparcia Funduszy Europejskich. Tym razem programiści z Małopolski zakupili specjalistyczny sprzęt, który umożliwił im wdrożenie do produkcji gier opartych na innowacyjnej w skali świata technologii równoleglej rozgrywki na dwóch lub więcej ekranach. Technologia ta, to efekt wcześniej zrealizowanego przez Bloober Team unijnego projektu badawczego.
Jednym z owoców tej inwestycji, który wykorzystuje to wyjątkowe rozwiązanie, jest wielokrotnie nagradzana gra „The Medium” (m.in. tytuł najlepszej polskiej gry 2021 roku). Jej główna bohaterka jednocześnie odkrywa dwa wymiary – świat rzeczywisty oraz przestrzeń duchów. W praktyce ekran komputera dzieli się na pół, a gracz kontroluje obie postaci w jednym momencie – kieruje jedną, ale obie wykonują dokładnie te same czynności symultanicznie, każda w swoim świecie.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.