Przebudowa stacji kolejowej SKA „Kraków Swoszowice” wraz z budową parkingu typu Park & Ride
Przebudowa stacji ma na celu organizację przesiadkowego węzła komunikacyjnego, który połączy wszystkie rodzaje transportu, tj. transport kolejowy, miejski autobusowy oraz indywidualny. Wpłynie to w znaczący sposób na zwiększenie dostępności komunikacji zbiorowej dla podróżnych, a w szczególności dla mieszkańców dalszych dzielnic Krakowa oraz gmin sąsiednich. Celem inwestycji jest również odciążenie centrum Krakowa od komunikacji indywidualnej poprzez ograniczenie ruchu samochodowego od strony południowej miasta oraz podniesienie atrakcyjności komunikacji kolejowej jako szybkiego dojazdu i wyjazdu do i z centrum miasta. Stacja SKA „Kraków Swoszowice” w wyniku realizacji niniejszej inwestycji będzie stanowić także alternatywę dojazdu do miasta osobom z gmin sąsiednich.
W zakres inwestycji wchodzi przebudowa peronu obejmująca rozbiórkę istniejącego wyposażenia, konstrukcji krawędzi peronowych oraz nawierzchni, a następnie odbudowa peronu w tej samej lokalizacji o wysokości i szerokości dostosowanej do obowiązujących standardów i kursującego taboru, z zastosowaniem materiałów, kolorystyki, z oznakowaniem wizualnym i dotykowym oraz wyposażeniem peronu zgodnie z aktualnymi wytycznymi przyjętymi w spółce PKP PLK S.A.
Ponadto planuje się budowę przejścia podziemnego wyposażonego w windy dla osób niepełnosprawnych, chodnik stanowiący wyjście z przejścia, pochylnie dla niepełnosprawnych oraz biegi schodowe. Nowe przejście podziemne będzie zapewniało bezpośrednią i bezkolizyjną komunikację pomiędzy budynkiem dworca Kraków Swoszowice zlokalizowanym przy ul. Kolejarzy, a nowo budowanym parkingiem oraz nowym peronem dwukrawędziowym.
Infrastruktura drogowa, została zaprojektowana w celu zapewnienia odpowiedniej efektywności działania kolejowego przystanku osobowego Kraków Swoszowice. Zaproponowano rozwiązania, które będą służyć wszystkim użytkownikom kolei, czyli pieszym, rowerzystom, pasażerom komunikacji zbiorowej i użytkownikom samochodów osobowych. W zakres infrastruktury drogowej wchodzą droga dojazdowa, parking typu P&R (154 miejsca postojowe, w tym 6 dla osób niepełnosprawnych oraz 6 stacji do ładowania samochodów elektrycznych), parkingi rowerowe (60 miejsc), plac do zawracania dla autobusów komunikacji miejskiej oraz busów podmiejskich wraz z miejscami postojowymi dla busów podmiejskich, zatoką autobusową dla autobusów komunikacji miejskiej, stanowiska postojowe dla TAXI, stanowiska „Kiss & Ride”, dojazd do peronu dla służb technicznych (tylko dla PKP), chodniki.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.