Analiza zmienności parametrów fizykomechanicznych pozyskiwanego destruktu bitumicznego, badanie właściwości mieszanek destruktu z masą bitumiczną oraz ich wpływ na parametry wytrzymałościowe oraz trwałość eksploatacyjną warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych.
Celem projektu jest realizacja badań polegających na analizie zmienności parametrów fizykomechanicznych pozyskiwanego destruktu asfaltowego (odpad: 17 01 81), badań właściwości mieszanek destruktu z masą bitumiczną oraz ich wpływu na parametry wytrzymałościowe oraz trwałość eksploatacyjną warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych. Wynikiem prac B+R będzie opracowanie technologii przemysłowego stosowania destruktu bitumicznego w warstwach konstrukcyjnych nawierzchni drogowych (warstwach wiążących i podbudowach bitumicznych) dla dróg o zróżnicowanym natężeniu ruchu i jej wdrożenie na rynek krajowy. Zakres badań obejmuje badania fizykomechaniczne próbek oraz badania asfaltów i kruszyw po ekstrakcji. Materiałem badawczym będzie destrukt asfaltowy oraz mieszanki destruktu i mas bitumicznych dla próbek w pielęgnacji normowej i próbek starzonych eksploatacyjnie. W skład zespołu badawczego wejdą eksperci, laboranci oraz techniczna jednostka naukowa.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.