Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

"Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żywcu (IV)"

nazwa beneficjenta
POWIAT ŻYWIECKI/POWIATOWY URZĄD PRACY W ŻYWCU
wartość projektu
14 632 614,04 zł
dofinansowanie z UE
12 437 721,93 zł
Województwo
śląskie
Powiat
żywiecki
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
działanie
7.2. Poprawa zdolności do zatrudnienia osób poszukujących pracy i pozostających bez zatrudnienia - projekty pozakonkursowe (dla publicznych służb zatrudnienia)
fundusz
Europejski Fundusz Społeczny
perspektywa
2014 - 2020

Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu informuje, że w okresie od 01.01.2019r. do 31.12.2022r. realizuje projekt pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żywcu (IV)”, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2017-2020, Oś priorytetowa VII Regionalny Rynek Pracy, Działanie 7.2 Poprawa zdolności do zatrudnienia osób poszukujących pracy i pozostających bez zatrudnienia – projekty pozakonkursowe (dla publicznych służb zatrudnienia). Głównym celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób w wieku 30+ pozostających bez pracy zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żywcu. Wsparcie w ramach projektu skierowane jest do 888 uczestników (w tym 471 kobiet) powyżej 30 roku życia.

Z grupy 888 osób wsparciem planuje się objąć:

  • 471 kobiet;
  • 130 osób w wieku 50+;
  • 51 osób niepełnosprawnych;
  • 4843 osoby długotrwale bezrobotnych;
  • 500 osób o niskich kwalifikacjach.

Do udziału w projekcie w pierwszej kolejności zapraszamy:

  1. osoby niepełnosprawne,
  2. osoby długotrwale bezrobotne (osobami długotrwale bezrobotnymi są osoby bezrobotne nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy). Należy wskazać faktyczny, nieprzerwany czas pozostawania bez zatrudnienia z uwzględnieniem okresu przed rejestracją w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żywcu
  3. osoby o niskich kwalifikacjach (osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie tj.: osoby z wykształceniem podstawowym, gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym, ponadpodstawowym)  A także byłych uczestników projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Oś Priorytetowa IX Włączenie społeczne pod warunkiem spełnienia warunków uczestnictwa w w/w projekcie.

Dla wszystkich uczestników przewidziano:

  1. przygotowanie lub zaktualizowanie Indywidualnego Planu Działania;
  2. usługę pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego;
  3. otrzymanie w zależności od potrzeb, formy wsparcia w postaci:
  • stażu ;
  • jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej;
  • skierowania na utworzone przez pracodawcę stanowisko pracy w ramach refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy;
  • skierowania na prace interwencyjne.

Projekt zakłada osiągnięcie wskaźnika efektywności zatrudnieniowej na poziomie:

  1. 45% dla uczestników/czek w najtrudniejszej sytuacji (w tym imigranci, reemigranci, osoby z niepełnosprawnościami, kobiety, osoby w wieku 50 +, osoby długotrwale bezrobotne, osoby z niskimi kwalifikacjami (do poziomu ISCED 3),
  2. 60 % dla osób nienależących do ww. grup

Kryterium efektywności zatrudnieniowej odnosi się do odsetka osób, które podjęły pracę w okresie do trzech miesięcy następujących po dniu, w którym zakończyły udział w projekcie  Ponadto w ramach ww. projektu tut. Urząd realizuje zadanie „Instrumenty dofinansowania” zgodnie z ustawą o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

Finansowanie instrumentów, o których mowa w: art. 15 zzb (dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19), art. 15 zzc (dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników),art. 15 zze (dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych),odbywa się ze środków na realizację ww. projektu. W ramach instrumentów dofinansowania wsparciem planuje się objąć 974 osoby.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.