Z małej szkoły w Wielki świat. Podniesienie kompetencji kluczowych uczniów w Gminie Starcza
Dlaczego podjęto się realizacji projektu?
Podjęto się realizacji projektu aby zniwelować problemy występujące w szkole:
- niskie umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych;
- różnice edukacyjne uczniów w zakresie umiejętności matematycznych, braki w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów wynikające ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- zbyt słaba sprawność mówienia w języku angielskim, tworzenia wypowiedzi pisemnych i czytania ze zrozumieniem w języku angielski;
- trudności w stosowaniu aktywnych metod nauczania (eksperymentów, doświadczeń, wykorzystania TIK) na lekcjach matematyki, fizyki, chemii, biologii i geografii, wynikające ze zbyt małej ilości zajęć edukacyjnych z danego przedmiotu i braku odpowiedniego wyposażenia pracowni przedmiotowych oraz sprzętu TIK;
- brak środków finansowych na prowadzenie kół zainteresowań, zajęć dla uczniów zdolnych;
- spora ilość uczniów posiadających opinie wydane przez PPP-P ze wskazaniami konieczności prowadzenia zajęć logopedycznych i korekcyjno-kompensacyjnych;
- niskie kompetencje nauczycieli w zakresie kompetencji cyfrowych, wykorzystania e-podręczników, realizacji zajęć metodą eksperymentu, pracy z uczniem SPE.
Co udało się zrealizować?
Podczas prowadzonych w ramach projektu dodatkowych zajęć:
- podniesiono kompetencje kluczowe uczniów niezbędne na rynku pracy;
- podniesiono u uczniów umiejętności matematyczne i umiejętność posługiwania się językiem angielskim;
- wspierano uczniów ze SPE;
- wprowadzono kółka zainteresowań oraz zajęcia metodą eksperymentu;
- doposażono pracownie przedmiotowe;
- doposażono szkołę w narzędzia TIK.
Podczas prowadzonych dla nauczycieli szkoleń podniesiono kompetencje zawodowe nauczycieli.
Kto skorzysta z efektów projektu?
Z efektów projektu skorzystają uczniowie, którzy uczęszczają do SP w Starczy oraz nauczyciele, których wiedza zdobyta podczas szkoleń była wykorzystana podczas realizacji projektu i będzie wykorzystywana po zakończeniu projektu podczas zajęć edukacyjnych.
Jakie są główne korzyści projektu?
W wyniku realizacji projektu:
- uczniowie otrzymali wsparcie, które umożliwiło rozwój kompetencji kluczowych i uzdolnień, wyrównanie dysproporcji edukacyjnych, rozwój zainteresowań uczniów w zakresie nowych technologii, realizacji zajęć z wykorzystaniem doświadczeń i eksperymentów;
- nauczyciele podnieśli lub dostosowali swoje kompetencje zawodowe do potrzeb zmieniającego się szkolnictwa;
- szkoła została doposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK, które są wykorzystywane podczas realizacji zajęć.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.