Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
image
The title of the project

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. w. Lasy Janowskie (bez węzła) - w. Nisko Południe (z węzłem)

category
Name of the beneficiary
GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Project value
853 207 690,12 zł
Co-financing from the EU
468 342 018,53 zł
Voivodeship
lubelskie
podkarpackie
County
janowski
niżański
stalowowolski
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
action
3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
fund
Fundusz Spójności
perspective
2014 - 2020

Kontrakt stanowi fragment drogi ekspresowej S19 będącej częścią trasy Via Carpatia przebiegającej przez Litwę, Polskę, Słowację i Węgry.

Kontrakt zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego w powiecie niżańskim na terenach gmin Jarocin, Ulanów, Rudnik nad Sanem, Nisko oraz na terenie Miasta Nisko, a także w powiecie stalowowolskim na terenach gminy Pysznica, oraz na terenie województwa lubelskiego w powiecie janowskim na terenach gminy Janów Lubelski.

Projekt zrealizowany w systemie P&B w ramach 3 zadań:

  • Zadanie A: od węzła Lasy Janowskie (bez węzła) do węzła Zdziary (z węzłem) o dł. ok. 9 km,
  • Zadanie B: od węzła Zdziary (bez węzła)  – Rudnik nad Sanem (z węzłem) o dł. ok. 9 km,
  • Zadanie C: od węzła Rudnik nad Sanem (bez węzła) do węzła Nisko Południe (z węzłem)  o długości około 6 km.

Zakres prac:

  • budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej;
  • Zadanie A: węzeł drogowy Zdziary – węzeł typu WB typu „karo” wraz z niezbędnym przełożeniem/ przebudową dróg dochodzących do węzła;
  • Zadanie A: dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP rodzaju I): Bukowa I i Bukowa II;
  • Zadanie B: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową LK 66;
  • Zadanie B: most przez rzekę San;
  • Zadanie C: węzły drogowe: Rudnik nad Sanem i Nisko Południe;
  • Zadanie C: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową normalnotorową nr LK 68 relacji „Lublin – Przeworsk” wraz z przebudową sieci trakcyjnej;
  • Zadanie C: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową szerokotorową (LHS) nr LK 65 relacji „Most na rzece Bug – Sławówka Płd.”;
  • przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową;
  • budowa dróg innych niż droga ekspresowa (obsługujące tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone połączenia drogowe);
  • skomunikowanie istniejącej stacji paliw przy DK19 z drogą publiczną,
  • przebudowa istniejących oraz budowa nowych zatok autobusowych,
  • budowa tymczasowych dróg technologicznych wynikających z przyjętej przez Wykonawcę technologii wykonywania robót,
  • wycinka i nasadzenie drzew i krzewów,
  • budowa lub przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
  • przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
  • pasy technologiczne;
  • budowa i przebudowa zjazdów z dróg obsługujących lub innych dróg niższej kategorii;
  • rozbiórka w niezbędnym zakresie obiektów budowlanych;
  • obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową;
  • system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne;- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń;
  • infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
  • przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych;
  • sieć teletechniczna na potrzeby Zamawiającego;
  • oświetlenie drogowe;
  • oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;
  • wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
  • po zakończeniu robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
  • dokonanie uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizowanie ww. zobowiązania;
  • wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych;
  • wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
  • budowa Systemu Zarządzania Ruchem;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami niezbędnymi do użytkowania drogi przez zarządcę.

Korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej:

  • przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich,
  • odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych,
  • skrócenie czasu podróży,
  • oszczędności paliwa,
  • zapewnienie komfortu jazdy,
  • zmniejszenie ryzyka wypadków,
  • ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg,
  • przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów,
  • poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku północ-południe.

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl