Traffic Watchdog 2.0 – system weryfikacji i ochrony przed nieuczciwymi działaniami w marketingu internetowym (ad frauds) z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji oraz wirtualnego finger-printa.
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014).System reklamowy w Internecie tworzą: (1) wydawcy (dostarczają traffic – ruch reklamowy) (2) reklamodawcy (kupują traffic), oraz (3) pośrednicy (domy mediowe, sieci afiliacyjne, platformy programmatic). Wydawcy dostarczają traffic – czyli generują ruch. Niestety, aby zwiększyć swoje przychody – wydawcy oraz pośrednicy mogą wykonywać nieuczciwe działania polegające na generowaniu sztucznego ruchu w Internecie (tzw. ad frauds – jeden z głównych problemów reklamy online/mobile). Wnioskodawca posiada obecnie 2 rozwiązania (wyjątkowe w skali polskiego rynku) umożliwiające: 1. identyfikację urządzenia, z którego nastąpiło kliknięcie w reklamę lub wypełnienie wniosku, 2. analizę danych pobranych z urządzenia oraz zachowania użytkownika – człowieka lub programu komputerowego (bota). Rozwiązania te zaimplementowane zostały w systemie Traffic Watchdog (TWD), którego głównym celem jest monitorowanie i analiza ruchu internetowego. System został wdrożony i działa na stronach internetowych firm m.in. z branży finansowej i e-commerce. Pomimo jego skuteczności, Wnioskodawca zmaga się ze stopniowo uwydatniającymi się wadami aktualnej wersji, związanymi z brakiem automatyzacji procesu klasyfikacji i monitoringu spływających danych. Zespół Wnioskodawcy zauważył możliwość udoskonalenia rozwiązań poprzez wdrożenie elementów inteligencji obliczeniowej takiej jak głębokie sztuczne sieci neuronowe. Wydzielono trzy główne moduły systemu TWD gdzie można wprowadzić szereg udoskonaleń: 1) identyfikacja urządzenia/przeglądarki uczestniczącego w ruchu reklamowym (fingerprint), 2) wykorzystanie inteligencji obliczeniowej do klasyfikacji ruchu internetowego 3) automatyczna detekcja anomalii w ruchu reklamowym.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.