Stworzenie zaawansowanych narzędzi pozwalających wdrożyć wiarygodnie postrzeganą przez odbiorcę sztuczną inteligencję w projektach z zakresu wirtualnej rzeczywistości
Przedmiotem projektu jest stworzenie oprogramowania pośredniczącego ALBG (automatic long-term behavior generator) – zestawu narzędzi, algorytmów i mechanizmów gwarantujących ukierunkowane zachowania sztucznej inteligencji poprzez jej wsparcie technikami uczenia maszynowego. ALBG służyć będzie do generowania wiarygodnych, wysoce immersyjnych, długofalowych i dynamicznych zachowań agentów występujących w grach komputerowych i oprogramowaniu symulacyjnym. Dzięki elastycznej strukturze wyznaczonych danych wyjściowych odpowiadającej potrzebom nowoczesnych gier oraz dzięki specjalnie zaprojektowanym sposobom zdobywania informacji (tj. ekstrakcji cech) opisujących stan rozgrywki, pozwoli na stworzenie realistycznie działających agentów AI. Korzystając z przygotowanych, łatwych w użyciu, narzędzi stworzony zostanie model możliwych zachowań i funkcji agenta sztucznej inteligencji. W odróżnieniu od nielicznych istniejących rozwiązań, proponowany system pozwoli na wizualizację procesu decyzyjnego odbywającego się w komponentach AI oraz możliwość jego edycji przez wprowadzanie dodatkowych preferencji użytkownika. Analiza procesu decyzyjnego odbywającego się w komponentach sztucznej inteligencji oraz ekstrakcja struktury problemu z wyuczonych modułów jest jednym z otwartych i ważkich problemów współczesnych badań w dziedzinie uczenia maszynowego. Innymi słowy, użytkownicy produktu będą wiedzieć nie tylko jakie decyzje podejmują ich agenci, ale również dlaczego ją podjęli. Zapewnienie takiej funkcjonalności pozwala na implementację agentów AI o niespotykanym dotąd poziomie realizmu zachowania. art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014));
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.