Prace badawczo-rozwojowe nad opracowaniem innowacyjnego systemu wciągarek okrętowych przeznaczonego do pracy w warunkach arktycznych
SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014). Celem projektu jest opracowanie systemu cumowniczo-kotwicznego z napędem hydraulicznym dostosowanego do szerokiego zakresu temperatur od (-)52 do +45 st. C. Eliminacja obecnie stosowanych napędów elektrycznych i wdrożenie innowacji produktowej w postaci systemu cumowniczo-kotwicznego będzie odpowiedzią na kryteria stawiane przez podmioty operujące w branży stoczniowej. Systemy cumowniczo-kotwiczne charakteryzować się będą mrozoodpornością oraz przeciwwybuchowością. Zwiększone zapotrzebowanie na LNG zdeterminowało równoczesny wzrost zapotrzebowania na statki typu LNGC. Urządzenia, będące rezultatem projektu B+R znajdą zatem zastosowanie m.in. na jednostkach pływających, których głównym miejscem załadunku LNG jest obszar arktyczny (północno-wschodnia Syberia) i przemieszczających się podbiegunowymi szlakami morskimi, w tym Arktycznym Szlakiem Morskim.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.