Budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia
Projekt „Budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia” polega na budowie infrastruktury komunikacji zbiorowej tj. odseparowanej od ruchu kołowego jezdni z wbudowanym torowiskiem tramwajowym (dalej trasy TAT). Przedsięwzięcie zostało podzielone na pięć odcinków:
- Odcinek I o długości około 516 m – od pl. Orląt Lwowskich (skrzyżowanie ulic Podwale i Piłsudskiego) do ul. Nabycińskiej (przebudowa istniejącego układu autobusowo-tramwajowego oraz jego powiązanie z nową trasą TAT)
- Odcinek II o długości około 809 m – od ul. Nabycińskiej do wiaduktu nad ul. Smolecką (budowa całkowicie nowej trasy autobusowo-tramwajowej);
- Odcinek III o długości około 2 856 m – od ul. Smoleckiej do ul. Nowodworskiej (przebudowa istniejącej jezdni autobusowej (Bus-pas) na jezdnię autobusowo-tramwajową);
- Odcinek IV o długości około 921 m – od ul. Nowodworskiej do skrzyżowania Strzegomska/Rogowska (przebudowa istniejącej jezdni autobusowej (Bus-pas) na jezdnię autobusowo-tramwajową).
- Odcinek V o długości około 1650 m – od skrzyżowania Strzegomska/Rogowska do projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej przy kolejowym węźle przesiadkowym Wrocław Nowy Dwór (wbudowanie trasy TAT w istniejący układ komunikacyjny ulicy Rogowskiej wraz z budową miejsc postojowych w systemie Park&Ride przy węźle przesiadkowym).
Celem głównym przedsięwzięcia jest poprawa efektywności i sprawności funkcjonowania transportu publicznego poprzez usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej oraz lepsze skomunikowanie zachodnich obszarów miasta za pomocą niskoemisyjnych form transportu publicznego. Rezultatem projektu będzie zatem wzrost liczby przewozów komunikacją miejską na przebudowanych i nowych liniach komunikacji miejskiej. Do osiągnięcia celu głównego prowadzić mają cele szczegółowe, wśród których można wyróżnić:
- skrócenie czasu podróży komunikacją miejską,
- zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego,
- poprawę płynności ruchu,
- poprawę bezpieczeństwa pasażerów, pieszych i rowerzystów,
- ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.