Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimage
tytuł projektu

Budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia

kategoria
nazwa beneficjenta
GMINA WROCŁAW
wartość projektu
372 618 687,54 zł
dofinansowanie z UE
182 212 757,95 zł
Województwo
dolnośląskie
Powiat
m. Wrocław
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach
fundusz
Fundusz Spójności
perspektywa
2014 - 2020

Projekt „Budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia” polega na budowie infrastruktury komunikacji zbiorowej tj. odseparowanej od ruchu kołowego jezdni z wbudowanym torowiskiem tramwajowym (dalej trasy TAT). Przedsięwzięcie zostało podzielone na pięć odcinków:

  • Odcinek I o długości około 516 m – od pl. Orląt Lwowskich (skrzyżowanie ulic Podwale i Piłsudskiego) do ul. Nabycińskiej (przebudowa istniejącego układu autobusowo-tramwajowego oraz jego powiązanie z nową trasą TAT)
  • Odcinek II o długości około 809 m – od ul. Nabycińskiej do wiaduktu nad ul. Smolecką (budowa całkowicie nowej trasy autobusowo-tramwajowej);
  • Odcinek III o długości około 2 856 m – od ul. Smoleckiej do ul. Nowodworskiej (przebudowa istniejącej jezdni autobusowej (Bus-pas) na jezdnię autobusowo-tramwajową);
  • Odcinek IV o długości około 921 m – od ul. Nowodworskiej do skrzyżowania Strzegomska/Rogowska (przebudowa istniejącej jezdni autobusowej (Bus-pas) na jezdnię autobusowo-tramwajową).
  • Odcinek V o długości około 1650 m – od skrzyżowania Strzegomska/Rogowska do projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej przy kolejowym węźle przesiadkowym Wrocław Nowy Dwór (wbudowanie trasy TAT w istniejący układ komunikacyjny ulicy Rogowskiej wraz z budową miejsc postojowych w systemie Park&Ride przy węźle przesiadkowym).

Celem głównym przedsięwzięcia jest poprawa efektywności i sprawności funkcjonowania transportu publicznego poprzez usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej oraz lepsze skomunikowanie zachodnich obszarów miasta za pomocą niskoemisyjnych form transportu publicznego. Rezultatem projektu będzie zatem wzrost liczby przewozów komunikacją miejską na przebudowanych i nowych liniach komunikacji miejskiej. Do osiągnięcia celu głównego prowadzić mają cele szczegółowe, wśród których można wyróżnić:

  • skrócenie czasu podróży komunikacją miejską,
  • zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego,
  • poprawę płynności ruchu,
  • poprawę bezpieczeństwa pasażerów, pieszych i rowerzystów,
  • ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.