Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera
Przedmiotem projektu była przebudowa jednego z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w Poznaniu, czyli odcinka ulicy Roosevelta od Mostu Dworcowego do Mostu Teatralnego wraz z Mostem Uniwersyteckim. Obiekty znajdują się w centrum miasta i stanowią centralny punkt w sieci komunikacji miejskiej dziennej.
Rondo Kaponiera stanowi element I ramy komunikacyjnej miasta i jest największym węzłem komunikacyjnym w mieście. Koncentruje się tu wiele linii tramwajowych i autobusowych. Rondo jest głównym węzłem łączącym centrum miasta ze Stadionem Miejskim, lotniskiem oraz Dworcem Głównym. Jest to miejsce rozprowadzające potoki pasażerskie w różne rejony Poznania.
Zakres inwestycji objął m.in:
- przebudowę przejść podziemnych w obrębie Ronda Kaponiera (poziom „-1”) oraz wyposażenie ich w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych ruchowo (windy, schody ruchome), a także budowę parkingu na poziomie „-1” i„-2”,
- dostosowanie przystanków tramwajowych znajdujących się na poziomie „0” do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- wdrożenie elementów monitoringu wizyjnego poprawiającego bezpieczeństwo pasażerów,
- budowę wspólnych przystanków tramwajowo-autobusowych,
- przebudowę konstrukcji wsporczej ul. Roosevelta,
- rozbiórkę i budowę konstrukcji Mostu Uniwersyteckiego w ciągu ul. Św. Marcina w Poznaniu,
- budowę obiektu kubaturowego PST.
Rzeczowa realizacja inwestycji zakończyła się w 2016 roku.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.