Stworzenie innowacyjnego rozwiązania dla przemysłu lotniczego, służącego do przewidywania najbardziej optymalnej konfiguracji samolotu przed startem i podczas lotu oraz przedstawienia tych informacji pilotowi, w celu optymalizacji zużycia paliwa i redukcji emisji CO2.
Projekt dotyczy stworzenia innowacyjnego rozwiązania typu EFB (Electonic Flight Bag – aplikacja na tablecie w kokpicie samolotu), które będzie rekomendować pilotowi możliwe do podjęcia inicjatywy, aby zoptymalizować zużycie paliwa podczas lotu. Pozwoli to zmniejszyć koszty paliwa, stanowiące nawet 15-45% kosztów linii lotniczych. Celem badawczo-rozwojowym projektu jest opracowanie modeli uczenia maszynowego, które będą w stanie zasymulować dowolny scenariusz operacji linii lotniczej i wybrać ten, w którym całkowity koszt operacyjny jest najniższy. Stworzone rozwiązanie będzie w stanie optymalizować większość inicjatyw paliwowych związanych z przygotowaniem do lotu, czy też z konfiguracją samolotu podczas lotu. Zakres prac w projekcie obejmie zarówno prace badawcze, rozwojowe oraz komponent wdrożeniowy. Wyniki projektu przełożą się na zwiększenie konkurencyjności firmy, wzrost eksportu, redukcję kosztów linii lotniczych (ograniczenie zużycia paliwa) oraz redukcję emisji CO2.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.