tytuł projektu
Zintegorwany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap I
kategoria
nazwa beneficjenta
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A.
wartość projektu
254 776 688,50 zł
dofinansowanie z UE
100 144 992,90 zł
Województwo
małopolskie
Powiat
m. Kraków
program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
działanie
1.6. Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2004 - 2006
Umowa o dofinansowanie projektu pn: Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – I etap, podpisana została 18 października 2005 r. i obejmowała następujące działania:
- Przebudowa ul. Lubicz i ul. Rakowieckiej oraz odrestaurowanie murów oporowych wzdłużul. Lubicz. Prace polegały na wymianie nawierzchni jezdni oraz modernizację 4 km linii tramwajowej i sieci trakcyjnej. W efekcie tej inwestycji poprawiło się bezpieczeństwo i komfort podróżowania komunikacją miejską. W grudniu 2006 roku zakończono także remont wiaduktu kolejowego murów oporowych przy ul. Lubicz w Krakowie. Za przeprowadzenie tej inwestycji przywracającej wysokie walory architektoniczne i artystyczne obiektu, w kwietniu 2007 roku MPK S.A. w Krakowie zostało laureatem nagrody w konkursie Generalnego Konserwatora Zabytków „Zabytek Zadbany”.
- Przebudowa linii tramwajowej od pętli Kamienna do pętli Krowodrza Górka oraz jej przystosowanie do parametrów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju wraz z budowa terminala autobusowego. Przebudowa linii tramwajowej o długości prawie 3 km, została wykonana w wg. nowoczesnej technologii. Prace przeprowadzono w celu przystosowania infrastruktury do wymagań nowych tramwajów niskopodłogowych, podnosząc przy tym zarówno zdolność przewozową sieci tramwajowej, jak i komfort podróży. Inwestycja oprócz modernizacji torowiska, zakładała również: budowę terminala autobusowego, który w 2006 r. został oddany do użytku, remont pięciu skrzyżowań, dwóch wiaduktów oraz odnową 10 przystanków. Prace zakończono w 2007 roku.
- Zakup nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Od maja 2008 roku krakowianie podróżują 24 niskopodłogowymi tramwajami Bombardier NGT6. Zakupione wagony tramwajowe jako pierwsze w Krakowie wyposażone zostały w komfortowe siedzenia i sprawny system wentylacji. Oprócz tego zamontowano w nich system informacji pasażerskiej, służący do zapowiedzi przystanków. Na bocznych tablicach wewnętrznych oprócz numeru linii wyświetlane są nazwy trzech najbliższych przystanków.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.