Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki
Krótsze podróże do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego, wygodna obsługa pasażerów na nowych przystankach Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze (dawniej Krzemionki) – to efekty uzyskane dzięki budowie kolejowej łącznicy ze środków unijnych.
Krakowska łącznica to największy taki obiekt w Polsce, o długości ponad 1100 m. Składa się z trzech estakad i dwóch wiaduktów, podtrzymywanych przez 30 filarów o wysokości do 15 metrów. W ramach inwestycji przebudowano również prawie 9 km torów oraz 6 rozjazdów kolejowych.
Dzięki wybudowanej łącznicy kolejowej podróżny zyskali szybsze i bezpośrednie połączenia kolejowe z Krakowa do Oświęcimia i dalej do Zakopanego, a także łatwy dostęp z pociągu do komunikacji miejskiej. Podróżni pociągów dalekobieżnych nie będą czekali na zmianę lokomotywy na stacji Kraków Płaszów – bezpośrednio z Krakowa Głównego pojadą w stronę Tatr.
Podróżni korzystają również z dwóch nowych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze (dawniej: Kraków Krzemionki). Pełnią one równocześnie rolę centrów przesiadkowych. Dobrze oznakowane, zadaszone perony z wiatami i ławkami oraz system informacji pasażerskiej, poprawiają komfort obsługi podróżnych. Na przystankach znajdują się windy oraz schody ruchome, które ułatwią dostęp osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.