Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo- wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej -III edycja
Głównym celem realizacji projektu jest zwiększenie dostępu do usług społecznych świadczonych w województwie opolskim na rzecz rodzin przeżywających problemy opiekuńczo- wychowawcze oraz pieczy zastępczej, które pozwolą wyeliminować deficyty lub dysfunkcje ww. grup oraz profilaktycznie przeciwdziałać ich marginalizacji. Wsparcie w projekcie skierowane będzie zarówno do rodzin naturalnych, mających trudności w opiece nad dziećmi, jak i do dzieci i młodzieży umieszczonych w pieczy zastępczej oraz ich opiekunów (rodzin zastępczych).
Projekt przewiduje dwa rodzaje działań:
- na rzecz wsparcia rodziny przeżywającej problemy opiekuńczo-wychowawcze,
- wsparcie pieczy zastępczej – łącznie 43 zadania.
Główne problemy, na które odpowiada to:
- niewystarczająca ilość usług świadczonych na rzecz ww. rodzin,
- wychowanków pieczy zastępczej,
- osób sprawujących pieczę i młodzieży usamodzielniającej,
- potrzeba rozwoju działań prowadzących do odejścia od opieki instytucjonalnej.
Projekt został opracowany przez partnerstwo Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej z FRDL Opolskim Centrum Demokracji Lokalnej w Opolu oraz Stowarzyszeniem Ambasada Sukcesu z siedzibą w Staniszczach Wielkich, oraz w partnerstwie z podmiotami należącymi do sektora finansów publicznych, tj. gminami: Biała,Paczków,Popielów,Skoroszyce,Prudnik,Kędzierzyn-Koźle,Turawa,Jemielnica,Nysa oraz Lewin Brzeski i powiatami: krapkowickim, prudnickim, strzeleckim, opolskim oraz oleskim.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.