Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna.

kategoria
nazwa beneficjenta
ZARZĄD MORSKICH PORTÓW SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE S.A.
wartość projektu
41 381 897,42 zł
dofinansowanie z UE
33 996 426,54 zł
Województwo
zachodniopomorskie
Powiat
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
3.2. Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych
fundusz
Fundusz Spójności
perspektywa
2014 - 2020

Projekt jest nakierowany na poprawę bezpieczeństwa żeglugi morskiej (przewoźników morskich) na wodnych akwenach portów Szczecin, Świnoujście i Police. W wyniku zrealizowania projektu zakupiony zostanie jeden statek strażacki (Strażak 28).

Zakres geograficzny projektu, to obszar działania Strażaka 28, co wynika z Przepisów portowych (§ 51. 1), gdzie stwierdza się, że asysty przeciwpożarowe są obowiązkowe dla statków transportujących ładunki niebezpieczne, a także określa się zakres geograficzny obowiązkowych eskort przeciwpożarowych następująco:

  • obszar rozciągający się od Ińskiego Nurtu (trawers stawy Ina S) na torze wodnym Świnoujście – Szczecin do portu w Szczecinie, łącznie z wodnym obszarem portu Szczecin,
  • obszar obejmujący miejsca manewrowania statków na wejściu do portu morskiego w Policach (Kanał Policki, Obrotnica Policka), łącznie z wodnym obszarem portu morskiego w Policach (obszar Mijanki i obszar wodny wewnątrz portu morskiego w Policach-nowy terminal LPG)
  • obszar na torze podejściowym do Świnoujścia od pary pław „15 – 16” do I Bramy Torowej na torze wodnym Świnoujście – Szczecin. W przypadku transportowania gazów LNG i LPG konieczna jest dodatkowo asysta statku strażackiego w czasie prowadzenia prac przeładunkowych przy nabrzeżach. Asysty pożarowe są wykonywane na zlecenie zgłoszone przez przewoźnika morskiego lub jego agenta i płatne na podstawie Taryfy opłat za usługi Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.

Z kolei działalność Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. (ZMPSiŚ) reguluje Ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich Dz.U. 1997 nr 9 poz. 44 (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1933, z 2019 r. poz. 1716), która stanowi:

w art. 7.3. Podmiot zarządzający portami zapewnia w szczególności:

  1. ochronę przeciwpożarową od strony wody zarządzanych obiektów i terenów;
  2. ochronę przeciwpożarową od strony wody statków i innych obiektów pływających znajdujących się na wodach portu, redy lub kotwicowiska portu.

Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje zakup i dostawę do portu w Szczecinie statku strażackiego (Strażaka 28) w pełni sprawnego i gotowego do użytkowania, wykonanego i wyposażonego zgodnie z opisem technicznym i przepisami uznanego towarzystwa klasyfikacyjnego i przystosowany do walki z pożarami na zbiornikowcach LNG, oznaczony symbolem towarzystwa klasyfikacyjnego jako: K TUG/FIRE FIGHTING SHIP 1 II L2 IWS AUT.

Zakres podmiotowy projektu to zwiększenie floty statków pożarniczych pozostających w dyspozycji Portowej Straży Pożarnej ZMPSiŚ S.A. o jeden statek pożarniczy Strażak 28, z dotychczasowej liczby dwóch statków (odpowiednio Strażak 24 i Strażak 26) do liczby trzech statków (odpowiednio Strażak 24 i Strażak 26 oraz dodatkowy Strażak 28). Nowy statek pożarniczy, jak i dotychczasowe 2 statki pożarnicze, pozostawać będą we własności i pod zarządem ZMPSiŚ SA.

Beneficjentami projektu będą:

  • przewoźnicy morscy i pracownicy portu, w wyniku poprawy bezpieczeństwa żeglugi i przeładunków ładunków niebezpiecznych na skutek poprawy sprawności wykonywania przez statki pożarowe asyst przeciwpożarowych,
  • właściciele ładunków oraz społeczeństwo w wyniku podwyższenia poziomu ochrony przeciwpożarowej na akwenach portowych.

W wyniku zwiększenia floty statków pożarniczych pozostających w dyspozycji Portowej Straży Pożarnej ZMPSiŚ S.A. zwiększy się poziom biernej ochrony przeciwpożarowej i sprawność wykonywania czynnej ochrony przeciwpożarowej w postaci asyst przeciwpożarowych statków na obszarze portów morskich ujścia Odry (Świnoujście, Police i Szczecin).

Poprawa biernej i czynnej ochrony przeciwpożarowej przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa portów morskich Świnoujście, Police i Szczecin, a przez to do poprawy ich konkurencyjności i w efekcie do wzrostu znaczenia portów w obsłudze przewozów w sieci transportowej TEN-T. Projekt dotyczy zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego, zatem jest projektem głęboko deficytowym i dla realizacji wymaga zaangażowania środków publicznych.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.