Opracowanie systemu przeznaczonego do analizy danych wizyjnych pochodzących z monitoringu wnętrza pojazdów transportu publicznego w celu detekcji sytuacji/zachowań niepożądanych oraz zliczania pasażerów (wraz z ich klasyfikacją pod względem grupy wiekowej) i przewożonych przez nich obiektów
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014).Przedmiotem projektu jest opracowanie systemu przeznaczonego do analizy danych wizyjnych pochodzących z monitoringu wnętrza pojazdów transportu publicznego. Rozwiązanie będzie umożliwiało: • automatyczną detekcję sytuacji/zachowań niepożądanych uznawanych za niebezpieczne (takich jak akty agresji i wandalizmu); • zliczanie obiektów wielkogabarytowych (dla których obwód mierzony w dowolnej osi przekracza 160cm), szacowanie liczby pasażerów, klasyfikację pasażerów pod względem grupy wiekowej (dziecko (do 16 r.ż), dorosły (16-65), senior (>65)). Zadania, sposób osiągnięcia celów oraz gł. funkcjonalności rezultatu projektu świadczące o przewadze nad obecnie dostępnym produktami: 1. opracowanie m.in. nowych algorytmów wykorzystujących uczenie głębokie oraz metod treningu przeciwstawnego z wykorzystaniem warstw odwracania gradientów –pozwoli na automatyzację i poprawę czułości detekcji sytuacji/zachowań niepożądanych o ≥30 pp. (w odniesieniu do jedynej konkurencji, którą jest analiza manualna), 2. opracowanie metod zliczania dokładnego i przybliżonego + oprac. nowej metody łączenia informacji z wielu kamer –umożliwi: • zmniejszenie o ≥52pp. błędu szacowania liczby pasażerów w pojeździe (w porównaniu do najbardziej rozpowszechnionych na rynku bramek podczerwieni) • uzyskanie dokładności zliczania obiektów wielkogabarytowych: ≥80% i skuteczności klasyfikacji pasażerów do grupy wiekowej ≥70% Żaden obecny na rynku produkt nie posiada ww. funkcjonalności. Implementacja systemu będzie możliwa zarówno na nowym jak i na już użytkowanym pojeździe komunikacji miejskiej (autobus, tramwaj, trolejbus – niezależnie od jego masy, wielkości, napędu itp.). Gł. grupami docelowymi będą p
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.