Wdrożenie do produkcji nowego polskiego silnika motocyklowego dwucylindrowego czterosuwowego widlastego bez klasycznego układu rozrządu OHRV 2.
W ramach projektu powstanie nowa jednostka napędowa o klasycznym wyglądzie, z innowacyjnym rozwiązaniem układu rozrządu. Innowacją będzie głowica z zaworem obrotowym jako alternatywa do stosowanych obecnie głowic z zaworami grzybkowymi oraz dokumentacja do produkcji seryjnej. Silnik posiadać będzie pojemnościowy wskaźnik mocy: 80KM/litr (SAE), stopień sprężania 13:1 przy zasilaniu benzyna 95 oktanową, masę maksymalną 75kg, pojemność 550cm3 z jednego cylindra. Ponadto opracowana koncepcja i technologia produkcji zaworu obrotowego może posłużyć jako baza konstrukcyjna dla silników o mniejszej pojemności dla popularnych pojazdów klasy 125cc3 oraz do napędu maszyn i urządzeń użytku domowego i gospodarczego. O innowacyjności stanowić będą: – zawory obrotowe do sterowania wymianą ładunku, – 70% redukcja części składowych w układzie rozrządu, – znakomity przebieg momentu obrotowego – cecha charakterystyczna OHRV. Od 1939 roku- brak polskiego wielocylindrowego silnika motocyklowego klasy wyższej, od 1965 roku brak polskiego silnika 4- suwowego, od 1985 roku brak jakiegokolwiek polskiego silnika motocyklowego. Rezultat projektu w postaci dwucylindrowego silnika motocyklowego o nieszablonowych rozwiązaniach konstrukcyjnych i klasycznej formie będzie wyraźnym przejawem polskiej myśli konstrukcyjnej i technologicznej.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.