Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Asystent reklamacji konsumenckich

nazwa beneficjenta
LEGAL ADVISORY POLAND - INDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
wartość projektu
1 281 332,39 zł
dofinansowanie z UE
997 515,80 zł
Województwo
lubelskie
Powiat
puławski
program
Program Operacyjny Polska Wschodnia
działanie
1.1. Platformy startowe dla nowych pomysłów
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Projekt został zgłoszony do WAB pn. „Narzędzie IT stymulujące rozwój gospodarki obiegu zamkniętego poprzez zwiększanie świadomości konsumenckiej”. Projekt zakłada stworzenie „inteligentnego” asystenta reklamacji konsumenckich. Projekt powstał jako odpowiedź na zidentyfikowane przez Wnioskodawcę problemy środowiskowe, jakie generuje gospodarka „jednorazowa” oparta na niskiej jakości produktach, których użyteczność kończy się po krótkim czasie. Głównymi propagatorami takiego stylu konsumpcji jest masowy przemysł modowy i przemysł elektroniczny. Prawo konsumenckie w UE i w Polsce oferuje kupującym ochronę przeciwko takim praktykom, natomiast: – niska świadomość prawna konsumentów, – brak czasu na złożenie reklamacji – bariery psychologiczne (w tym niechęć do kontaktu ze sprzedawcą i brak wiary w pozytywny wynik reklamacji), uniemożliwiają wielu konsumentom egzekwowanie swoich praw. W toku inkubacji doprecyzowano założenia Projektu z uwzględnieniem potrzeb rynkowych. W wyniku przeprowadzonych badań pozytywnie zweryfikowano potrzeby grupy docelowej. Rozwiązanie IT „e-reklamacja” pozwoli na zmianę wieloletniego status quo na rynku reklamacji konsumenckich. „e-reklamacja”: 1) wygeneruje wymierną wartość dla konsumentów (wartość reklamacji niezłożonych i bezzasadnie odrzuconych), 2) zmniejszy zaangażowanie czasowe konsumentów w procesy reklamacyjne, 3) wywrze nacisk ekonomiczny na producentów i sprzedawców towarów niskiej jakości przyczyniając się w długiej perspektywie do poprawy jakości produktów, 4) zwiększy świadomość prawną konsumentów i rozpowszechni przyjazne środowisku metody załatwiania reklamacji. Model biznesowy e-reklamacji opiera się wynagrodzeniu za zrealizowanie usługi w modelu „success fee”. Startup zamierza skalować pomysł: 1) rozszerzając zakres oferowanych usług na kolejne branże, 2) poprzez ekspansję na wyselekcjonowane rynki UE 3) oferując sektorowi B2B rozwiązania pozwalające na sprawniejszą obsługę reklamacji

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.