Kreatywność to podstawa!
Projekt zakłada rozwijanie kompetencji dotyczących kompetencji cyfrowych, poprzez naukę robotyki i programowania z wykorzystaniem zestawów LEGO oraz platformy Scratch (Projekt zapewnia wykorzystanie zasobów dostępnych na ZPE). Zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem innowacyjnych zestawów LEGO Mindstorms EV3 lub LEGO Spike. Zajęcia z wykorzystaniem LEGO to interaktywne lekcje, które pozwalają uczniom na naukę programowania i budowania robotów przy użyciu znanych na całym świecie klocków. Na początku uczniowie budują robota z zestawu LEGO, korzystając z instrukcji i wskazówek. Programowanie ruchów robota – Po zbudowaniu robota uczniowie korzystają z oprogramowania do programowania ruchów robota. Na początek uczniowie mogą skorzystać z wbudowanych bloków programowania, takich jak ruch w przód, obrót lub zatrzymanie. Projektowanie zadań dla robota – Po nauce podstaw programowania, uczniowie projektują własne zadania, które mają zostać wykonane przez robota. Mogą to być proste zadania, takie jak przesunięcie obiektu z jednego miejsca na drugie, lub bardziej zaawansowane, takie jak wykonywanie zadań związanych z liniami lub dźwiękiem. Testowanie i poprawianie – Po zaprogramowaniu robota, uczniowie testują jego ruchy i poprawiają kod w razie potrzeby. Mogą również eksperymentować z różnymi algorytmami, aby uzyskać najlepsze wyniki. Zawody robotów – Na zakończenie zajęć uczniowie mogą wziąć udział w zawodach robotów, gdzie ich roboty będą konkurować w wykonaniu różnych zadań. Zajęcia z wykorzystaniem LEGO to doskonały sposób na naukę programowania i technologii dla dzieci i młodzieży. Pozwalają one na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kreatywności i pracy w zespole. Cel ogólny projektu to organizacja dodatkowych pozalekcyjnych zajęć umożliwiających wyrównanie szans edukacyjnych 80 (40Dz i 40Ch) uczniów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących mieszkających lub uczących się na terenie gmin zagrożonych trwała marginalizacją, znajdujących się w niekorzystn
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.