Kreatywność to podstawa!
Projekt zakłada rozwijanie kompetencji dotyczących kompetencji cyfrowych, poprzez naukę robotyki i programowania z wykorzystaniem zestawów LEGO oraz platformy Scratch (Projekt zapewnia wykorzystanie zasobów dostępnych na ZPE). Zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem innowacyjnych zestawów LEGO Mindstorms EV3 lub LEGO Spike. Zajęcia z wykorzystaniem LEGO to interaktywne lekcje, które pozwalają uczniom na naukę programowania i budowania robotów przy użyciu znanych na całym świecie klocków. Na początku uczniowie budują robota z zestawu LEGO, korzystając z instrukcji i wskazówek. Programowanie ruchów robota – Po zbudowaniu robota uczniowie korzystają z oprogramowania do programowania ruchów robota. Na początek uczniowie mogą skorzystać z wbudowanych bloków programowania, takich jak ruch w przód, obrót lub zatrzymanie. Projektowanie zadań dla robota – Po nauce podstaw programowania, uczniowie projektują własne zadania, które mają zostać wykonane przez robota. Mogą to być proste zadania, takie jak przesunięcie obiektu z jednego miejsca na drugie, lub bardziej zaawansowane, takie jak wykonywanie zadań związanych z liniami lub dźwiękiem. Testowanie i poprawianie – Po zaprogramowaniu robota, uczniowie testują jego ruchy i poprawiają kod w razie potrzeby. Mogą również eksperymentować z różnymi algorytmami, aby uzyskać najlepsze wyniki. Zawody robotów – Na zakończenie zajęć uczniowie mogą wziąć udział w zawodach robotów, gdzie ich roboty będą konkurować w wykonaniu różnych zadań. Zajęcia z wykorzystaniem LEGO to doskonały sposób na naukę programowania i technologii dla dzieci i młodzieży. Pozwalają one na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kreatywności i pracy w zespole. Cel ogólny projektu to organizacja dodatkowych pozalekcyjnych zajęć umożliwiających wyrównanie szans edukacyjnych 80 (40Dz i 40Ch) uczniów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących mieszkających lub uczących się na terenie gmin zagrożonych trwała marginalizacją, znajdujących się w niekorzystn
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.