Podlaskie Podwórka - kompleksowe wsparcie dzieci i młodzieży w ramach placówek wsparcia dziennego prowadzonych w formie pracy podwórkowej.
Celem projektu jest kompleksowe wsparcie 1350 dzieci i młodzieży w placówkach wsparcia dziennego, prowadzonych w formie pracy podwórkowej oraz 1350 rodziców/opiekunów w terminie od 1.11.2023 roku, do 30.11.2027 roku. Projekt zakłada, że usługi wsparcia rodziny w postaci pomocy w opiece i wychowaniu dzieci w formie PWD polegają na: – tworzeniu nowych miejsc opieki i wychowania w ramach nowo tworzonych placówek wsparcia dziennego i/lub – na wsparciu istniejących placówek (z zastrzeżeniem, że wsparcie istniejących placówek wsparcia dziennego jest możliwe pod warunkiem zwiększenia liczby miejsc w tych placówkach lub rozszerzenie oferty wsparcia).Dotychczasowe doświadczenia oraz analizy realizacji zadań w ramach projektu przekonują nas, iż najlepszym rozwiązaniem będzie kontynowanie działania powstałych 50 placówek (w tym rozszerzenie oferty wsparcia, np.: wyjścia kulturalne, organizacja Biwakowej Akcji Letniej oraz Zimowej) bądź powołanie nowych – na terenie 14 powiatów i 3 miastach działających na prawach powiatu z terenu Województwa Podlaskiego – w sumie 90 placówek wsparcia dziennego prowadzonych w formie pracy podwórkowej oraz Zespołu Interdyscyplinarnego Projektu, czyli zespołu ekspertów świadczących usługi doradcze, mediacyjne, terapeutyczne, a także wsparcie w kryzysie emocjonalnym. Na podstawie raportu Rzecznika Praw Dziecka z 2022 roku, w ramach ogólnopolskich badań jakości życia dzieci i młodzieży w Polsce, ogólne wyniki związane z oceną relacji z rówieśnikami wskazują, że 17% uczniów w wieku 8 – 18 lat, wymaga interwencji w obszarze związanym z rówieśnikami i wsparciem społecznym. Postrzegane wsparcie od rówieśników pozytywnie wpływa na stosunek do szkoły i wyniki w nauce, a wsparcie społeczne otrzymywane od równolatków wiąże się także z postrzeganiem siebie samego i kształtowaniem obrazu własnego ja. Czynnikiem różnicującym uzyskiwane wyniki jest płeć dziecka. Wyniki wskazują, że chłopcy z młodszych klas (II klasa SP) częściej osiągają wyniki poniżej normy.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.