Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Mazowiecki program stypendialny dla uczniów uzdolnionych

kategoria
nazwa beneficjenta
Województwo Mazowieckie - Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie - Departament Edukacji Publicznej i Sportu
wartość projektu
2 294 250,00 zł
dofinansowanie z UE
1 950 112,50 zł
Województwo
mazowieckie
Powiat
białobrzeski
ciechanowski
garwoliński
gostyniński
grójecki
kozienicki
lipski
łosicki
m. Ostrołęka
m. Płock
m. Radom
m. Siedlce
makowski
mławski
ostrołęcki
ostrowski (mazowieckie)
płocki
płoński
przasnyski
przysuski
pułtuski
radomski
siedlecki
sierpecki
sochaczewski
sokołowski
szydłowiecki
węgrowski
wyszkowski
żuromiński
zwoleński
żyrardowski
program
Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
działanie
7.2. Wzmocnienie kompetencji uczniów
fundusz
Europejski Fundusz Społeczny +
perspektywa
2021 - 2027

Z analizy wyników badań na temat „Status społeczno-ekonomiczny a wyniki uczniów w badaniu PISA 2018” przeprowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych wynika, że na całym świecie obserwujemy dość duży związek wyników uczniów ze statusem społeczno-ekonomicznym. Przejawem nierówności w dostępie do wykształcenia są zależności między wynikami a środowiskiem w jakim wychowuje się uczeń. Uczniowie pochodzący z zamożniejszych domów uzyskują lepsze wyniki we wszystkich krajach i regionach uczestniczących w badaniu PISA. Jak pisze dr. Beata Dyrda w swojej książce „Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych. Studium społeczno‑pedagogiczne” z 2012 roku „Uczniowie zdolni, zgodnie z polityką oświatową państw Unii Europejskiej, nie stanowią grupy wyselekcjonowanej ani priorytetowej. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych jest potrzebne, aby wykorzystać ich potencjalności. Z opracowania Ośrodka Rozwoju Edukacji autorstwa dr. Beaty Dyrda zatytułowanego „Trudności w nauce szkolnej uczniów zdolnych, czyli słów kilka o Syndromie Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych” wynika, że „powodzenie dziecka w szkole jest konsekwencją jego sytuacji w domu, która w przypadku różnych nieprawidłowości (…) może spowodować pojawienie się trudności w nauce szkolnej.(…) Liczne badania wykazują, iż uczniowie o obniżonych osiągnięciach pochodzili z rodzin o niskim statusie społecznym, rodzice mieli na ogół niższe wykształcenie i przejawiali negatywne postawy wobec wartości wykształcenia. Z dokumentu Zintegrowana strategii Umiejętności 2030 opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w 2020 roku wynika, że „Społeczne nierówności w zakresie warunków uczenia się i w dostępie do adekwatnego wsparcia edukacyjnego są jednym z głównych czynników ograniczających pełne wykorzystanie kapitału ludzkiego. Priorytetowe z punktu widzenia niwelowania nierówności jest zapewnienie sprzyjających warunków uczenia się wszystkim osobom uczącym się, z uwzględnieniem różnorodności wynikającej z potrzeb rozwoj

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.