Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego
Cel projektu
Przygotowanie systemowego wsparcia w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego kadr systemu oświaty.
Główne zadania projektu:
1) Prace merytoryczne związane z doradztwem metodycznym:
- diagnoza aktualnego stanu doradztwa metodycznego, określenie kierunków dalszego rozwoju i przygotowanie rekomendacji do ewentualnych zmian w prawie;
- organizacja konferencji upowszechniającej wyniki badania dotyczącego stanu doradztwa metodycznego w Polsce. Zaangażowanie środowiska oświatowego do dyskusji nad możliwościami wsparcia i rozwoju grupy doradców metodycznych, a także wypracowania rekomendacji do standardów pracy doradcy metodycznego.
2) Opracowanie rekomendacji dla doradcy metodycznego oraz założeń dotyczących wykorzystania mentoringu i tutoringu w doradztwie metodycznym:
- opracowanie rekomendacji dla pracy doradcy metodycznego i nauczyciela konsultanta oraz założeń dotyczących wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli i nauczycielek,
- opracowanie programu szkoleń i materiałów szkoleniowych w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu z elementami coachingu w pracy zawodowej doradcy metodycznego.
3) Pilotaż i działania upowszechniające:
- przeprowadzenie wsparcia (szkolenia, konsultacje grupowe i indywidualne, sieci współpracy) dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów z zakresu wdrażania standardów pracy w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu;
- monitoring i ocena szkoleń prowadzonych przez trenerów i trenerki dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów;
- pilotażowe wdrożenie opracowanych rekomendacji pracy poprzez zastosowanie przez doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów (objętych ww. szkoleniami) metody tutoringu i mentoringu w pracy z nauczycielami i nauczycielkami w przedszkolach i szkołach;
- przeprowadzenie szkolenia wstępnego dla kandydatów na doradców metodycznych;
- organizacja konferencji upowszechniającej wnioski w zakresie wdrożenia standardów pracy doradcy metodycznego.
Grupy docelowe/adresaci projektu
Grupami docelowymi projektu są:
- nauczyciele i nauczycielki pełniący funkcję doradców metodycznych;
- nauczyciele i nauczycielki, którzy spełniają warunki i chcą aplikować na funkcję doradcy metodycznego;
- nauczyciele i nauczycielki konsultanci zatrudnieni w placówkach doskonalenia nauczycieli;
- nauczyciele i nauczyciele zainteresowani własnym rozwojem zawodowym.
Rezultaty projektu:
- Liczba nauczycieli, którzy objęci zostali wsparciem doradców metodycznych z wykorzystaniem nowych standardów pracy: 1 800
- Liczba doradców metodycznych przeszkolonych do wdrożenia nowych standardów pracy: 600
- Liczba przeszkolonych kandydatów na doradców metodycznych: 200
Czas trwania projektu: od 1 grudnia 2023 r. do 31 lipca 2027 r.
Numer projektu: FERS.01.04-IP.05-017/23
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.