Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

SAMO-ES. Samoorganizacja PS jako odpowiedź na wyzwania społeczne

nazwa beneficjenta
Ogólnopolski Związek Rewizyjny Spółdzielni Socjalnych
wartość projektu
19 997 586,40 zł
dofinansowanie z UE
16 502 008,29 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
działanie
4.13. Wysokiej jakości system włączenia społecznego
fundusz
Europejski Fundusz Społeczny +
perspektywa
2021 - 2027

Celem projektu jest wsparcie procesu samoorganizacji i budowanie potencjału instytucjonalnego 250 przedsiębiorstw społecznych z 16 województw poprzez utworzenie wraz z nimi nowej organizacji dla 200 członków, towarzyszenie jej w rozwoju i w działaniach rzeczniczych.

Grupa docelowa: Projekt jest skierowany do podmiotów ekonomii społecznej, tym przedsiębiorstw społecznych i ich pracowników, których status określa ustawa o ekonomii społecznej z 5.08.2022 r.

Główne działania: W ciągu pierwszych dwóch lat realizacji projektu będziemy pracować wspólnie z przedsiębiorstwami społecznymi nad sformułowaniem strategii działań samopomocowych. Będzie ona fundamentem funkcjonowania, finansowania i komunikacji nowej organizacji zrzeszającej przedsiębiorstwa społeczne. Główną przestrzenią współpracy przedsiębiorstw społecznych w tym czasie będą tematyczne grupy robocze i spotkania formacyjne. Nową organizację zrzeszającą przedsiębiorstwa społeczne planujemy powołać wiosną 2026. W ciągu kolejnych trzech lat realizacji projektu będziemy towarzyszyć jej w rozwoju, tworząc warunki do współpracy przedsiębiorstw na ogólnopolskich spotkaniach sieciujących i spotkaniach branżowych. Ponadto, będziemy regularnie prowadzić:

  • badania potrzeb i sytuacji przedsiębiorstw społecznych;
  • działania upowszechniające ekonomię społeczną m.in. poprzez aktywność na portalu ngo.pl, konferencje i targi przedsiębiorstw społecznych;
  • działania o charakterze wspierająco-edukacyjnym dla przedsiębiorstw społecznych. Stworzymy bazę wiedzy i bazę ekspertów. Przygotujemy przedstawicieli przedsiębiorstw społecznych do realizacji wzajemnego wsparcia eksperckiego/doradczego. Przedsiębiorstwa będą miały dostęp do doradztwa, tutoringu, szkoleń;
  • działania o charakterze rzeczniczym np. przygotowując stanowiska i propozycje rozwiązań w sprawach ważnych dla przedsiębiorstw społecznych;
  • działania, które służą budowaniu relacji z innymi sektorami, w szczególności z biznesem m.in. poprzez szkolenia z ESG i sesje dialogowe.

Kluczowe efekty:

  • 250 przedsiębiorstw społecznych zostanie objętych wsparciem w zakresie samoorganizacji i wzmocnienia potencjału instytucjonalnegopowstanie organizacja zrzeszająca przedsiębiorstwa społeczne, licząca co najmniej 200 członków wraz z funduszem samopomocowym i strategią marki nowej organizacji;
  • powstanie baza ekspertów i baza wiedzy dla przedsiębiorstw społecznych;
  • 240 przedstawicieli przedsiębiorstw społecznych zostanie objętych cyklami edukacyjnymi, w zakresie poprawy kompetencji eksperckich, rzeczniczych, finansowych;
  • 100 przedstawicieli przedsiębiorstw społecznych będzie przygotowanych do realizacji działań eksperckich;
  • zostaną przeprowadzone 3 badania przedsiębiorstw społecznych (3 raporty);
  • odbędzie się 5 konferencji połączonych z targami przedsiębiorstw społecznych.

Okres realizacji: maj 2024-kwiecień 2029

Realizatorzy projektu: Projekt realizowany jest w partnerstwie, które tworzą Ogólnopolski Związek Rewizyjny Spółdzielni Socjalnych (lider), Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem” z Cieszyna, Stowarzyszeni Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych, Stowarzyszeni Klon/Jawor.

Strona projektu.

Źródło.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.