Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Zakup 6 autobusów niskoemisyjnych na potrzeby organizacji publicznego transportu zbiorowego w Powiecie Raciborskim

kategoria
nazwa beneficjenta
Powiat Raciborski
wartość projektu
9 000 636,84 zł
dofinansowanie z UE
6 585 831,83 zł
Województwo
śląskie
Powiat
raciborski
wodzisławski
program
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
działanie
9.5. E1.1.2-2/2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)- MI
fundusz
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
perspektywa
2021 - 2027

Głównym celem projektu jest poprawa jakości usług publicznych przewozów poprzez zwiększenie dostępu do niskoemisyjnego transportu. Przedmiotem projektu jest zakup i wymiana 6 szt. fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów hybrydowych (MHEV) o długości od 10 do 12 m i wysokości nie większej niż 3,35 m. Planowane do zakupu autobusy to autobusy klasy midi. Autobusy mają być pojazdami hybrydowymi, co oznacza, że pojazdy będą wyposażone przynajmniej w 2 różne konwertery energii i 2różne systemy przechowywania energii napędzające pojazd. Zamontowany napęd hybr. ma umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy. Układ hybr. ma odzyskiwać energię podczas hamowania i wykorzystywać ją do ładowania magazynu energii elektr. akumulatorów, superkondensatorów lub też innych rozwiązań. Całość napędu hybryd. ma być sterowana przez elektr. system, zapewniający optymalne wykorzystanie energii,zapewniając niskoemisyjność pojazdu w zakresie substancji szkodliwych emitowanych do środowiska. Silnik napędu hybr. ma być elektr. jednostką napęd., zapewniającą optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim i regionalnym, jednakże moc tego/tych silnika/ów nie może być mniejsza niż 25 kW. maksymalnej mocy ciągłej. Silnik ten może pełnić funkcję generatora energii elektr. Wsparciem objęte są przewozy na liniach komunik. w transporcie pozamiejskim. Z uwagi na rozległość obszaru powiatu i koszty obsługi linii uzasadnione jest wymienienie taboru obsługującego już istniejące linie/trasy.Poza tym autobusy hybrydowe (klasyczne) są najbardziej optymalnym rozwiązaniem, bo infrastruktura operatora jest dostosowana do obsługi tego typu autobusów. Na zajezdni znajduje się własna stacja paliw, pojazdy są garażowane w miejscu zamieszkania kierowców, co w znaczny sposób utrudnia ich ładowanie po zakończeniu pracy. Wybór autobusów o napędzie hybryd. podyktowany jest charakterystyką obsługiwanych tras–na odcinkach w ruchu stricte miejskim bardziej uzasadnion

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.