Budowa DTŚ Zachód odcinek R1, R2 w Rudzie Śląskiej
Sieć dróg miejskich w konurbacji katowickiej jest ogromnie przeciążona ruchem. Ukończenie Drogowej Trasy Średnicowej w znacznym stopniu poprawi sytuację poprzez połączenie Katowic i Gliwic za pomocą nowej wysokoparametrycznej drogi. Będzie ona pełnić kluczową rolę w rewitalizacji regionu oraz utworzy „kręgosłup drogowy”, wzdłuż którego powstaną tereny dla realizacji innych projektów infrastrukturalnych. Droga umożliwi dostępność obszaru ekonomicznie opóźnionego w stosunku do średnich wskaźników UE, jak również przyczyni się do rozwoju regionu. Podstawowe funkcje DTŚ to zbieranie i rozprowadzanie potoków ruchu wewnątrz konurbacji na dominującym kierunku wschód – zachód i bezpośrednie doprowadzenie potoków ruchu do poszczególnych ośrodków miejskich (Gliwice, Zabrze, Ruda Śląska, Świętochłowice, Chorzów, Katowice).
Trasa jest jednym z podstawowych elementów dla wdrożenia zintegrowanego systemu komunikacji zbiorowej, stworzy możliwość uruchomienia prawidłowej organizacji i sterowania ruchem w węzłowej strefie konurbacji. Będzie podstawową trasą zapewniającą powiązania międzymiejskie w komunikacji indywidualnej. Po wybudowaniu DTŚ w istotny sposób poprawią się warunki ruchowe, w tym nastąpi skrócenie drogi, skrócenie czasu podróży, zmniejszenie wypadkowości i poprawa środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie emisji spalin; obniżą się również koszty eksploatacji pojazdów.
Budowa odcinków R1, R2 od km 15,800 do 18,982 o długości 3,182 km jest etapem realizacji wymienionej DTŚ. Trasa w Rudzie Śląskiej została zaprojektowana jako droga klasy GP 2/3 z pas rozdziału o szer. 4,0 m. Na całej długości przebiega ona bezkolizyjnie do innych elementów istniejącego i projektowanego układu komunikacyjnego. Dla połączenia DTŚ z układem komunikacyjnym miasta przewidziano dwupoziomowy węzeł typu „karo” z projektowaną trasą N-S klasy GP 2/2, dwupoziomowy węzeł z istniejącą ul. Niedurnego klasy Z 2/2.
W zakres projektu wchodzą: roboty drogowe, przejście dla pieszych pod DTŚ w rejonie ul. Klary, wiadukt drogowy nad DTŚ w ciągu ul. 1-Maja, wiadukt drogowy nad DTŚ w ciągu projektowanej trasy N-S, wiadukt drogowy nad DTŚ w ciągu ul. Styczyńskiego, wiadukt drogowy w ciągu ul. Niedurnego i linii tramwajowej, wiadukt kolejowy nad DTS w ciągu toru PKP, wiadukt drogowy w ciągu trasy N-S nad ul. Zabrzańską i linią tramwajową, mury oporowe, przebudowa istniejącej infrastruktury miejskiej, ekrany akustyczne, odwodnienie i oświetlenie trasy.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.