Budowa DTŚ Zachód odcinek R1, R2 w Rudzie Śląskiej
Sieć dróg miejskich w konurbacji katowickiej jest ogromnie przeciążona ruchem. Ukończenie Drogowej Trasy Średnicowej w znacznym stopniu poprawi sytuację poprzez połączenie Katowic i Gliwic za pomocą nowej wysokoparametrycznej drogi. Będzie ona pełnić kluczową rolę w rewitalizacji regionu oraz utworzy „kręgosłup drogowy”, wzdłuż którego powstaną tereny dla realizacji innych projektów infrastrukturalnych. Droga umożliwi dostępność obszaru ekonomicznie opóźnionego w stosunku do średnich wskaźników UE, jak również przyczyni się do rozwoju regionu. Podstawowe funkcje DTŚ to zbieranie i rozprowadzanie potoków ruchu wewnątrz konurbacji na dominującym kierunku wschód – zachód i bezpośrednie doprowadzenie potoków ruchu do poszczególnych ośrodków miejskich (Gliwice, Zabrze, Ruda Śląska, Świętochłowice, Chorzów, Katowice).
Trasa jest jednym z podstawowych elementów dla wdrożenia zintegrowanego systemu komunikacji zbiorowej, stworzy możliwość uruchomienia prawidłowej organizacji i sterowania ruchem w węzłowej strefie konurbacji. Będzie podstawową trasą zapewniającą powiązania międzymiejskie w komunikacji indywidualnej. Po wybudowaniu DTŚ w istotny sposób poprawią się warunki ruchowe, w tym nastąpi skrócenie drogi, skrócenie czasu podróży, zmniejszenie wypadkowości i poprawa środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie emisji spalin; obniżą się również koszty eksploatacji pojazdów.
Budowa odcinków R1, R2 od km 15,800 do 18,982 o długości 3,182 km jest etapem realizacji wymienionej DTŚ. Trasa w Rudzie Śląskiej została zaprojektowana jako droga klasy GP 2/3 z pas rozdziału o szer. 4,0 m. Na całej długości przebiega ona bezkolizyjnie do innych elementów istniejącego i projektowanego układu komunikacyjnego. Dla połączenia DTŚ z układem komunikacyjnym miasta przewidziano dwupoziomowy węzeł typu “karo” z projektowaną trasą N-S klasy GP 2/2, dwupoziomowy węzeł z istniejącą ul. Niedurnego klasy Z 2/2.
W zakres projektu wchodzą: roboty drogowe, przejście dla pieszych pod DTŚ w rejonie ul. Klary, wiadukt drogowy nad DTŚ w ciągu ul. 1-Maja, wiadukt drogowy nad DTŚ w ciągu projektowanej trasy N-S, wiadukt drogowy nad DTŚ w ciągu ul. Styczyńskiego, wiadukt drogowy w ciągu ul. Niedurnego i linii tramwajowej, wiadukt kolejowy nad DTS w ciągu toru PKP, wiadukt drogowy w ciągu trasy N-S nad ul. Zabrzańską i linią tramwajową, mury oporowe, przebudowa istniejącej infrastruktury miejskiej, ekrany akustyczne, odwodnienie i oświetlenie trasy.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.