Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimageimageimageimageimage
tytuł projektu

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 766 na odcinku Morawica - Pińczów od km 0+000 do km 23-750

nazwa beneficjenta
Województwo Świętokrzyskie - Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich
wartość projektu
35 684 248,55 zł
dofinansowanie z UE
26 763 186,41 zł
Województwo
świętokrzyskie
Powiat
kielecki
pińczowski
program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
działanie
1.1 Modernizacja i rozbudowa regionalengo układu transportowego
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2004 - 2006

W maju 2006 roku rozpoczęła się przebudowa 23-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej (DW) nr 766. Remontowany odcinek łączy Morawicę z Pińczowem, to obecnie najdłuższy remontowany odcinek drogi wojewódzkiej w województwie świętokrzyskim. DW 766 stanowi główną trasę tranzytową w kierunku północ-południe na terenie powiatu pińczowskiego i w południowej części powiatu kieleckiego, uzupełniając system powiązań komunikacyjnych z siecią dróg krajowych – drogą krajową nr 73 (Kielce-Tarnów-Rzeszów) oraz z drogą krajową nr 78 (Katowice-Chmielnik).

DW 766 przebiega w pobliżu otuliny parków krajobrazowych – Chmielnicko-Szydłowskiego, Stanieckiego oraz Nadnidziańskiego Parku Krajobrazowego. Na terenach gmin znajdują się liczne obiekty zabytkowe: Ośrodek Garncarstwa w Chałupkach, dwory szlacheckie, kaplice i kościoły w Lisowie, Dębskiej Woli, Morawicy, Kijach, Gołuchowie, Stawianych, Rębowie. W Pińczowie znajduje się wiele zabytków pochodzących nawet z XVI w. – Klasztor Paulinów, synagoga, drukarnia ariańska, pałac Wielopolskich w stylu barokowo-klasycystycznym. Ponadto atrakcją na skalę kraju jest trasa kolejki wąskotorowej „Ciuchcia Ekspres Ponidzie”. Są to zatem tereny bardzo atrakcyjne turystycznie.

Powodem inwestycji był fatalny stan techniczny drogi. Ze względu na liczne w regionie złoża wapieni i gipsu, zlokalizowane są tu liczne zakłady przemysłu materiałów budowlanych. Obciążenie ruchem na odcinku Morawica-Pińczów wynosiło około 2700 pojazdów na dobę. Przeważał ruch pojazdów ciężkich generowany działalnością przemysłową bazującą na wydobyciu i przetwórstwie wspomnianych surowców mineralnych. Duże zniszczenie nawierzchni – wykruszenia, spękania, rozległe i głębokie koleiny, brak prawidłowego odwodnienia korpusu drogowego, utrata nośności konstrukcji drogi, ograniczenie prędkości i przepustowości, brak płynności ruchu, brak ciągów pieszych i utwardzonych poboczy to przyczyny, dla których Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach, działający w imieniu Zarządu Województwa świętokrzyskiego, wystąpił z wnioskiem o wsparcie przebudowy drogi z wykorzystaniem funduszy unijnych. Przebudowa drogi przywróciła jej utracone parametry techniczne oraz zapewniła bezpieczeństwo ruchu.

Inwestycja obejmowała następujący zakres robót:

  • wzmocnienie nawierzchni o szerokości podstawowej 6,0 m dla uzyskania nośności na drodze 100kN/oś,
  • utwardzenie obustronnie poboczy na całej długości drogi (w sumie ponad 46 km),
  • obniżenie niwelety pod wiaduktem kolejowym w miejscowości Kije dla uzyskania normatywnej skrajni drogowej pod wiaduktem kolejowym,
  • remont mostu przez rzekę Podlewska w miejscowości Podłęże,
  • budowę chodników jednostronnych o łącznej długości ponad 5 km,
  • budowę 22 zatok autobusowych oraz 2 parkingów,
  • przebudowę i korektę 3 skrzyżowań,
  • przebudowę zjazdów na posesje prywatne,
  • przebudowę kolizji z istniejącą infrastrukturą – przyłącze kablowe nn, z urządzeniami telekomunikacyjnymi w obrębie wiaduktu PKP,
  • prawidłowe oznakowanie przebudowanego odcinka drogi: 11 przejść dla pieszych i założenie barier ochronnych o łącznej długości blisko 500 m.

Ze względu na duży ruch pojazdów ciężkich na całym odcinku (z wyłączeniem niwelety w Kijach) zastosowana została technologia recyklingu głębokiego z dodatkiem cementu, wykonanego na zasadzie stabilizacji gruntu z ewentualnym doziarnieniem kruszywem mineralnym. Wybór rozwiązań technicznych stanowił najbardziej poprawny technicznie i uzasadniony ekonomicznie sposób przebudowy drogi.

Zrealizowanie projektu oddziałuje na szeroką grupę bezpośrednich użytkowników przebudowywanego ciągu komunikacyjnego, tj. na kierowców korzystających z drogi stale i ruchu tranzytowego oraz pieszych. Celem osiągnięcia priorytetów była poprawa dostępności regionu poprzez rozbudowę i modernizację sieci drogowej regionu świętokrzyskiego i wzrost jego atrakcyjności poprzez oddziaływanie na mocne strony regionu (przemysł gipsowo-wapienniczy oraz turystyka) za pomocą inwestowania w infrastrukturę techniczną i społeczną.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.