Modernizacja ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od ul. Podmiejskiej do al. Wojska Polskiego
W toku prowadzonych robót przebudowano odcinek ulicy Wrocławskiej od ul. Podmiejskiej do al. Wojska Polskiego wraz ze skrzyżowaniami o długości 1,82 km.
W pierwszej kolejności rozpoczęto budowę kanalizacji deszczowej oraz wykonywanie robót drogowych w zakresie rozbiórek. W efekcie prac wybudowany został kanał deszczowy o łącznej długości ponad 2.100 mb wraz ze studniami rewizyjnymi, przykanalikami i wpustami ulicznymi. Równolegle z pracami kanalizacyjnymi prowadzono roboty drogowe. W początkowym etapie przystąpiono do rozbiórki starej nawierzchni jezdni i chodników a następnie rozpoczęto roboty związane z układaniem krawężników, ław betonowych, wykonaniem wzmocnienia podłoża gruntowego oraz podbudów. W dalszej kolejności Wykonawca realizował prace w obrębie jezdni i chodników polegające na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni z mas mineralno-bitumicznych oraz nawierzchni chodników, ścieżki rowerowej oraz zjazdów z kostki brukowej betonowej.
Po raz pierwszy w Kaliszu w tak dużym zakresie wykonano wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni siatką kompozytową z matą. W wyniku wzmocnienia nawierzchni osiągnięto nośność nawierzchni drogi 115kN/oś. Do wykonania podbudowy zużyto ok. 4.700 t mieszanek mineralno-asfaltowych natomiast wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej wiązało się z wbudowaniem ok. 8.500t mieszanek mineralno-asfaltowych. W ramach realizowanej inwestycji wykonano na odcinku ok. 70 m nową nawierzchnię w ul. Zachodniej. Podczas budowy kanalizacji deszczowej usunięte zostały kolizje z urządzeniami istniejącej infrastruktury podziemnej (sieci: teletechniczna, energetyczna, gazowa). Przebudowane zostały wszystkie istniejące zjazdy, wybudowano również nowe zjazdy w celu poprawienia dostępności przyległych posesji do drogi publicznej. Wybudowany został chodnik oraz ścieżka pieszo-rowerowa o łącznej długości 3,64 km. Wszystkie przejścia dla pieszych zostały wyposażone w dodatkowe urządzenia doświetlające. Przebudowane zostały zatoki autobusowe, powstały nowe miejsca postojowe. Przebudowana została bocznica kolejowa, skrzyżowanie ulic Wrocławskiej z al. Wojska Polskiego, na skrzyżowaniu tym wybudowano również nową sygnalizację świetlną. Na całym odcinku objętym robotami wykonano nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.