Zintegrowany system sterowania ruchem na ul. Grunwaldzkiej w Poznaniu
Dla władz Poznania już od lat 80-tych XX wieku sterowanie ruchem było istotnym elementem zarządzania miastem. W 1995 r. podjęto decyzję o budowie nowego sytemu sterowania. Dzięki realizacji przedmiotowej inwestycji ul. Grunwaldzka na odcinku od ul. Palacza do ul. Malwowej została włączona do systemu sterowania ruchem Miasta Poznania.
Rola ulicy Grunwaldzkiej w systemie komunikacyjnym Poznania jest bardzo ważna z uwagi na fakt, iż obsługuje dwa duże osiedla mieszkaniowe, wiele zakładów przemysłowych i usługowych, kilka marketów, znaczny ruch pozamiejski, duży cmentarz komunalny oraz Stadion Miejski. Poza tym ulicą Grunwaldzką biegnie trasa tramwajowa. W ramach projektu przebudowano 8 sygnalizacji w siedmiu lokalizacjach:
- Grunwaldzka – Palacza,
- Grunwaldzka – Jugosłowiańska,
- Grunwaldzka – Miczurina,
- Grunwaldzka – Jawornicka,
- Grunwaldzka – Jeleniogórska,
- Grunwaldzka – Grodkowska,
- Grunwaldzka – Malwowa.
Przebudowa wskazanych urządzeń sterownia ruchem była niezbędna dla poprawy bezpieczeństwa ruchu i stworzenia dogodnych warunków ruchu dla pojazdów komunikacji zbiorowej dla skrócenia czasu ich pojazdu.
Zalety podłączenia poszczególnych sygnalizacji do Centrum Sterowania to m.in. możliwość monitorowania pracy poszczególnych sterowników lokalnych wraz z urządzeniami detekcyjnymi i sygnalizatorami, a także możliwość zarządzania pracą sterowników.
Rzeczowa realizacja projektu zakończyła się w 2006 r.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.