Zintegrowany system sterowania ruchem na ul. Grunwaldzkiej w Poznaniu
Dla władz Poznania już od lat 80-tych XX wieku sterowanie ruchem było istotnym elementem zarządzania miastem. W 1995 r. podjęto decyzję o budowie nowego sytemu sterowania. Dzięki realizacji przedmiotowej inwestycji ul. Grunwaldzka na odcinku od ul. Palacza do ul. Malwowej została włączona do systemu sterowania ruchem Miasta Poznania.
Rola ulicy Grunwaldzkiej w systemie komunikacyjnym Poznania jest bardzo ważna z uwagi na fakt, iż obsługuje dwa duże osiedla mieszkaniowe, wiele zakładów przemysłowych i usługowych, kilka marketów, znaczny ruch pozamiejski, duży cmentarz komunalny oraz Stadion Miejski. Poza tym ulicą Grunwaldzką biegnie trasa tramwajowa. W ramach projektu przebudowano 8 sygnalizacji w siedmiu lokalizacjach:
- Grunwaldzka – Palacza,
- Grunwaldzka – Jugosłowiańska,
- Grunwaldzka – Miczurina,
- Grunwaldzka – Jawornicka,
- Grunwaldzka – Jeleniogórska,
- Grunwaldzka – Grodkowska,
- Grunwaldzka – Malwowa.
Przebudowa wskazanych urządzeń sterownia ruchem była niezbędna dla poprawy bezpieczeństwa ruchu i stworzenia dogodnych warunków ruchu dla pojazdów komunikacji zbiorowej dla skrócenia czasu ich pojazdu.
Zalety podłączenia poszczególnych sygnalizacji do Centrum Sterowania to m.in. możliwość monitorowania pracy poszczególnych sterowników lokalnych wraz z urządzeniami detekcyjnymi i sygnalizatorami, a także możliwość zarządzania pracą sterowników.
Rzeczowa realizacja projektu zakończyła się w 2006 r.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.