Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
image
tytuł projektu

Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego Urzędu Miejskiego w Łasku - etap I

nazwa beneficjenta
Gmina Łask
wartość projektu
827 400,10 zł
dofinansowanie z UE
594 006,07 zł
Województwo
łódzkie
Powiat
łaski
program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
działanie
1.5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2004 - 2006

Projekt zgłoszony przez Gminę Łask do współfinansowania ze środków EFRR miał na celu poprawę konkurencyjności Łasku oraz wsparcie jego rozwoju społeczno-gospodarczego poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych w tworzeniu nowej i rozbudowie istniejącej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego miasta.

Jego realizacja miała pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy gminy poprzez zmniejszenie barier związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, stworzyć szerszy dostęp do informacji i usług świadczonych przez urząd, w szczególności tym obywatelom, którzy mają trudny do niego dostęp oraz poprawić efektywność pracy administracji.

Realizacja projektu polegała na zakupie, instalacji i konfiguracji:

  • sieci teleinformatycznej Urzędu Miejskiego w Łasku,
  • sprzętu i oprogramowania „Zintegrowanego Systemu Wspomagania Zarządzania Gminą”,
  • sprzętu i oprogramowania „Portalu e-Łask” – elektronicznej platformy komunikacji pomiędzy urzędem a obywatelami i przedsiębiorcami,
  • oprogramowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
  • punktów publicznego dostępu do Internetu (PIAP) – infomatów (2 szt.),
  • urządzeń sieci LAN/WAN w Urzędzie Miejskim w Łasku, zapewniającym dostęp do Internetu i zapewniających bezpieczeństwo wymiany danych,
  • komputerów PC dla pracowników Urzędu Miejskiego w Łasku (40 szt.).

Na zakupionym zestawie serwerów zainstalowane zostały zintegrowane oprogramowania narzędziowe, bazodanowe oraz aplikacyjne. Zintegrowany System Informatyczny Urzędu Miejskiego w Łasku został zaprojektowany w sposób otwarty i zapewniający rozwój projektu w przyszłości. Przewidywany jest jego rozwój oraz sukcesywne rozszerzanie w obszarach nowych usług dla obywateli i przedsiębiorstw, co w konsekwencji spowoduje rozszerzenie oddziaływania projektu na cały powiat.

Jednym z elementów informatyzacji było utworzenie i uruchomienie Biura Obsługi Interesanta, które zostało wyposażone w nowoczesny i profesjonalny sprzęt biurowy. Powstanie tej komórki miało na celu ułatwienie i usprawnienie kontaktu interesanta z Urzędem.

Realizacja projektu umożliwiła sprawną i efektywną obsługę mieszkańców i przedsiębiorstw za pomocą nowoczesnych technologii informatycznych z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów i Internetu. Nowe formy usług świadczone na drodze elektronicznej spełniły potrzeby obywateli i przedsiębiorców, podniosły poziom usług świadczonych przez miasto, stworzyły warunki do rozwoju społeczeństwa i gospodarki. Rozwój elektronicznych usług miał również znaczący wpływ na efekty wydajność pracy administracji, pozwolił na obniżenie kosztów jej funkcjonowania.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.