Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego Urzędu Miejskiego w Łasku - etap I
Projekt zgłoszony przez Gminę Łask do współfinansowania ze środków EFRR miał na celu poprawę konkurencyjności Łasku oraz wsparcie jego rozwoju społeczno-gospodarczego poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych w tworzeniu nowej i rozbudowie istniejącej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego miasta.
Jego realizacja miała pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy gminy poprzez zmniejszenie barier związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, stworzyć szerszy dostęp do informacji i usług świadczonych przez urząd, w szczególności tym obywatelom, którzy mają trudny do niego dostęp oraz poprawić efektywność pracy administracji.
Realizacja projektu polegała na zakupie, instalacji i konfiguracji:
- sieci teleinformatycznej Urzędu Miejskiego w Łasku,
- sprzętu i oprogramowania „Zintegrowanego Systemu Wspomagania Zarządzania Gminą”,
- sprzętu i oprogramowania „Portalu e-Łask” – elektronicznej platformy komunikacji pomiędzy urzędem a obywatelami i przedsiębiorcami,
- oprogramowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
- punktów publicznego dostępu do Internetu (PIAP) – infomatów (2 szt.),
- urządzeń sieci LAN/WAN w Urzędzie Miejskim w Łasku, zapewniającym dostęp do Internetu i zapewniających bezpieczeństwo wymiany danych,
- komputerów PC dla pracowników Urzędu Miejskiego w Łasku (40 szt.).
Na zakupionym zestawie serwerów zainstalowane zostały zintegrowane oprogramowania narzędziowe, bazodanowe oraz aplikacyjne. Zintegrowany System Informatyczny Urzędu Miejskiego w Łasku został zaprojektowany w sposób otwarty i zapewniający rozwój projektu w przyszłości. Przewidywany jest jego rozwój oraz sukcesywne rozszerzanie w obszarach nowych usług dla obywateli i przedsiębiorstw, co w konsekwencji spowoduje rozszerzenie oddziaływania projektu na cały powiat.
Jednym z elementów informatyzacji było utworzenie i uruchomienie Biura Obsługi Interesanta, które zostało wyposażone w nowoczesny i profesjonalny sprzęt biurowy. Powstanie tej komórki miało na celu ułatwienie i usprawnienie kontaktu interesanta z Urzędem.
Realizacja projektu umożliwiła sprawną i efektywną obsługę mieszkańców i przedsiębiorstw za pomocą nowoczesnych technologii informatycznych z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów i Internetu. Nowe formy usług świadczone na drodze elektronicznej spełniły potrzeby obywateli i przedsiębiorców, podniosły poziom usług świadczonych przez miasto, stworzyły warunki do rozwoju społeczeństwa i gospodarki. Rozwój elektronicznych usług miał również znaczący wpływ na efekty wydajność pracy administracji, pozwolił na obniżenie kosztów jej funkcjonowania.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.