Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimage
tytuł projektu

Poprawa konkurencyjności Zakładu Obuwniczego "MATEO" poprzez wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwem - CDN XL.

kategoria
nazwa beneficjenta
Zakład Obuwniczy "MATEO" Zbigniew Wyka
wartość projektu
108 772,00 zł
dofinansowanie z UE
14 000,00 zł
Województwo
małopolskie
pomorskie
warmińsko-mazurskie
Powiat
program
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw
działanie
2.1. Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez doradztwo
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2004 - 2006

Celem nadrzędnym projektu była poprawa konkurencyjności poprzez usprawnienie wewnętrznych i zewnętrznych procesów biznesowych firmy dzięki wdrożeniu systemu CDN XL. Celem szczegółowym było pozyskanie specjalistycznych usług doradczych w zakresie wdrożenia sytemu zarządzania dotyczących następujących działań doradczych:

  • ustalenie szczegółowych potrzeb i warunków realizacji prac wdrożeniowych zakończone opracowaniem raportu z analizy przedwdrożeniowej,
  • opracowanie planu przeniesienia procesów biznesowych do nowego systemu, w tym opracowanie planu migracji danych z obecnie używanych programów do nowego systemu,
  • koncepcja usprawnienia w ramach systemu kluczowych obszarów działalności firmy (produkcji, logistyki, relacji z klientami),
  • opracowanie szczegółowego projektu technicznego,
  • przygotowanie właściwej technologii do wdrożenia poprzez dostosowanie systemu do warunków przedsiębiorstwa.

Realizacja usług doradczych i opracowanie stosownych dokumentów pozwoliło firmie w sposób właściwy i efektywny przygotować i przeprowadzić proces wdrożenia zaawansowanego systemu informatycznego do zarządzania firmą.

Wdrożony system przyczynił się do podniesienia efektywności procesów decyzyjnych oraz racjonalizacji funkcjonowania przedsiębiorstwa w zakresie:

  • nadzoru nad procesem produkcji,
  • poprawy komunikacji i przepływu informacji pomiędzy jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa (np. dane wprowadzane w module produkcyjnym automatycznie generują informacje dla modułu księgowego),
  • logistyki i gospodarki magazynowej, pozwalającym na bieżącą kontrolę stanów magazynowych i optymalizację zamówień, automatycznie uwzględniających harmonogram przyszłych prac produkcyjnych do realizacji w przyszłości oraz bezpośredni kontakt z przedstawicielami handlowymi ułatwiający wymianę informacji pomiędzy nimi a centralą firmy (wprowadzanie zamówień, wystawianie dokumentów potwierdzających wydanie towaru),
  • lepszej organizacji pracy, dzięki pełniejszemu wykorzystaniu zasobów i czasu pracy pracowników (zwiększenie czasu poświęcanego na obsługę dotychczasowych klientów i na nawiązywanie nowych kontaktów, szybsza identyfikacja i rozwiązanie zaistniałych problemów).

Zakup i wdrożenie systemu było kolejnym etapem przyjętej linii rozwojowej przedsiębiorstwa, której celem jest systematyczne budowanie stabilnej pozycji na rynku poprzez zwiększenie efektywności i potencjału przedsiębiorstwa.

Usprawnienie funkcjonowania firmy i wynikające z tego oszczędności przyczynią się do dalszego rozwoju potencjału rozwojowego (zwiększenia produkcji i sprzedaży), dzięki uwolnieniu zasobów ludzi i środków finansowych, które można wykorzystać dla sfinansowania dalszych inwestycji, promocji, aktywnego poszukiwania klientów itp., co przełoży się na wzrost przychodów firmy i wzrost zatrudnienia.

Realizacja projektu pozwoliła rozwinąć i usprawnić procesy zarządzania w przedsiębiorstwie poprzez wsparcie wewnętrznych i zewnętrznych procesów biznesowych takich jak: pełna obsługa procesu produkcji, sprzedaży, zakupów i gospodarki magazynowej oraz obsługi klienta. Wdrożony system informatyczny przyczynił się do pełnego nadzoru nad procesami biznesowymi,  lepszej współpracy z klientami, dostawcami i partnerami firmy, poprawy komunikacji i przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi jednostka i organizacyjnymi przedsiębiorstwa. Wpłynął również na poprawę logistyki i gospodarki magazynowej oraz lepszej organizacji pracy. Wdrożony system pozwolił na optymalne wsparcie procesów decyzyjnych zwiększył również możliwość konkurowania cenowego poprzez racjonalizację kosztów i zwiększenie efektywności realizowanych procesów.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.