Ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego
Czy województwo śląskie jest atrakcyjnym miejscem do życia? Czy można tu dobrze wypocząć? Na tak zadane pytania, wiele osób odpowiedziałoby przecząco lub co najmniej z dużą rezerwą. Najczęściej bowiem region ten jest kojarzony z kopalniami, hutami i dymiącymi kominami. Jednak województwo śląskie to dużo więcej. To Beskidy z Wisłą i Szczyrkiem, Jura Krakowsko-Częstochowska z malowniczymi zamkami czy Szlak Zabytków Techniki z 32 obiektami techniki i architektury industrialnej.
„W 2007 r., gdy decydowaliśmy się na kampanię promocyjną tak zróżnicowanego regionu, musieliśmy rozpocząć od znalezienia wspólnej myśli przewodniej” – wyjaśnia Adam Hajduga, zastępca dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
„Po wielu dyskusjach, badaniach i konsultacjach doszliśmy do wniosku, że mieszkańców, turystów i inwestorów śląskie przyciąga pozytywną energią”. Od tamtego czasu województwo konsekwentnie realizuje swoje działania promocyjne pod hasłem „Śląskie. Pozytywna energia”. Jedną z kampanii, która najtrwalej zapisała się w pamięci, jest ta przeprowadzona od marca do maja 2009 r. pod hasłem „Pozytywnie nakręceni polecają – Śląskie. Pozytywna energia”. Jej celem było uświadomienie społeczeństwu, że jednym z najważniejszych atutów regionu są atrakcje turystyczne. W kampanii zastosowano całą paletę działań promocyjnych: począwszy od telewizji, radia i prasy, aż po reklamę outdoorową, internetową, a także marketing bezpośredni oraz public relations. W sferze przekazu akcja opierała się na przedstawieniu różnych zainteresowań i pasji, które można realizować na terenie województwa śląskiego. Tytułowi „pozytywnie nakręceni” to ludzie w bardzo rożnym wieku, którzy aktywnie realizują swe zainteresowania, często ekstremalne. Główny przekaz reklamy koncentrował się więc na pozytywnych, wyrazistych emocjach. W ramach kampanii przeprowadzono również konkurs „Pozytywnie nakręceni” skierowany do twórców amatorskich filmów rejestrujących wyczyny pasjonatów i amatorów mocnych wrażeń. Kampania promocyjna osiągnęła swój główny cel: poprawiła się ocena śląskich zabytków, bazy gastronomicznej i infrastruktury komunikacyjnej regionu.
Znacznie wzrosła też liczba osób uważających, że województwo śląskie to miejsce przyjazne, nowoczesne, atrakcyjne pod względem turystycznym, bezpieczne i ładne. Coraz więcej ludzi chciałoby tu również zamieszkać.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.