Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimage
tytuł projektu

Budowa obwodnicy m. Hrubieszowa w ciągu DK nr 74 Janów Lubelski - granica państwa

kategoria
nazwa beneficjenta
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie
wartość projektu
230 045 906,00 zł
dofinansowanie z UE
119 666 739,47 zł
Województwo
lubelskie
Powiat
hrubieszowski
program
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
działanie
IV.1. Infrastruktura drogowa
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2007 - 2013

Projekt dotyczy budowy obwodnicy miasta Hrubieszów w ciągu drogi krajowej nr 74 klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Projektowana obwodnica Hrubieszowa jest fragmentem ciągu drogowego stanowiącego dogodne połączenie pomiędzy poszczególnymi miejscowościami makroregionu lubelskiego na kierunku zachód (centralna Polska) – wschód (przewidywana rozbudowa Drogowego Przejścia Granicznego w Zosinie).

W preferowanym wariancie początek projektowanej obwodnicy znajduje się w km 320 + 568 istniejącego kilometrażu drogi krajowej nr 74, przed skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 3413L, przebiegając przez tereny rolne, a dalej w kierunku stacji kolejowej Hrubieszów Wschód we wspólnym korytarzu komunikacyjnym z linią kolejową. Dalej trasa skręca w kierunku północnym, a po przekroczeniu rzeki Huczwa biegnie w kierunku północnym do przecięcia z DK 74, a następnie omija Teptiuków po stronie północnej poprzez tereny rolne o przeciętnej lub niskiej wartości przyrodniczej, kończąc swój bieg w km 329+279.

W preferowanym wariancie projekt przewiduje:

  • budowę nowej jednojezdniowej drogi klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) o długości ok. 9,3 km,
  • budowę dziewięciu wiaduktów (nad drogami powiatowymi, gminnymi, krajową, linią kolejową), 
  • budowę mostu na rzece Huczwa oraz przepustów na ciekach i rowach melioracyjnych, 
  • budowę sześciu skrzyżowań skanalizowanych wraz z oświetleniem, 
  • budowę prawidłowego systemu odwodnienia obwodnicy, 
  • przebudowę istniejącej sieci infrastruktury technicznej (wodociągi, kanalizacja sanitarna, gazociągi, linie i kable energetyczne, linie i kable telefoniczne).

Potrzeba realizacji projektu wynika z niedostatecznej drożności układu komunikacyjnego w ciągu istniejącej drogi nr 74 w obrębie miasta i jest spowodowana:

  • niedostosowaniem parametrów technicznych istniejącej drogi nr 74 do wymogów klasy GP, 
  • przebiegiem drogi w zwartej zabudowie oraz uciążliwością dla mieszkańców (hałas, spaliny, drgania, zagrożenia wypadkowe, duża liczba skrzyżowań i zjazdów), 
  • dużym ruchem tranzytowym.

Cel i planowane rezultaty

Celem jest uzyskanie poprawy dostępności i jakości powiązań komunikacyjnych województw Polski Wschodniej oraz bezpieczeństwa ruchu w regionie.

Planowane rezultaty:

  • wyprowadzenie ruchu odbywającego się po drodze krajowej (w tym ruchu ciężkiego) poza centrum Hrubieszowa, 
  • usprawnienie przejazdu po DK nr 74 prowadzącej od przejścia granicznego w Zosinie (granica z Ukrainą) w kierunku centralnych i południowych rejonów kraju, 
  • uzyskanie zdecydowanej poprawy płynności ruchu po tej drodze poprzez likwidacje „wąskiego gardła”, zwiększy się przepustowość drogi nr 74, skróceniu ulegnie czas przewozu towarów i osób oraz poprawi się komfort  jazdy, 
  • poprawa powiązań  z międzynarodowym układem transportowym; realizacja zadania ułatwi dostęp do międzynarodowych korytarzy transportowych – przyszłej drogi ekspresowej S17, S-19 oraz autostrady A-1 oraz usprawni funkcjonowanie głównych ciągów komunikacyjnych,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu, 
  • eliminacja ruchu pieszego z przestrzeni przeznaczonej dla ruchu kołowego, 
  • zmniejszenie liczby wypadków drogowych (szczególnie z udziałem pieszych) przez wyprowadzenie ruchu tranzytowego do DPG w Zosinie poza obszar zabudowy, 
  • poprawa warunków życia mieszkańców Hrubieszowa przez wyeliminowanie występujących zagrożeń (wypadki, wibracje, hałas, spaliny), 
  • niższe koszty ponoszone przez użytkowników dróg – zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów oraz zużycia paliwa,
  • w pośredni sposób inwestycja przyczyni się również do stworzenia optymalnych warunków  rozwoju przedsiębiorczości  i turystyki (zwiększenie atrakcyjności turystycznej południowo-wschodniego regionu kraju w tym Euroregionu Bug) oraz zwiększenia zainteresowania kapitału krajowego i zagranicznego na obszarze regionu (przyciągnięcie inwestorów krajowych i zagranicznych, a pośrednio zmniejszenie wysokiego bezrobocia w regionie), 
  • aktywizacja gospodarcza terenów przyległych do drogi, 
  • zmniejszenie dystansu rozwojowego w stosunku do państw UE.

Kto skorzysta dzięki projektowi

Skorzystają użytkownicy dróg (w tym prywatni użytkownicy dróg, przedsiębiorcy oraz przewoźnicy – sprawny i bezpieczny transport, mniejsze koszty eksploatacji pojazdów i zużycia paliwa), mieszkańcy Hrubieszowa, którzy na co dzień zmagają się z problemami komunikacyjnymi (wzrost bezpieczeństwa, spadek bezrobocia).

Ponadto:

  • inwestorzy krajowi i zagraniczni (sprzyjające warunki do inwestowania), 
  • Samorząd miasta i gminy Hrubieszów, na terenie którego realizowana będzie inwestycja, 
  • Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie – inwestor i zarządca drogi objętej projektem.

 

Źródło zdjęć: Obwodnica Hrubieszowa Strona otwiera się w nowym oknie

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.